سالاد | اردور

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

 

how-preparation-salad-aloe-with-sausage

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

بیشتر وقتها دلمون سالاد اولیه میخواد یا اینکه تصمیم میگیریم در مهمونی سالاد الویه درست کنیم اما وقتی به یاد سیب زمینی پختن و رنده کردن اون و خورد کردن های پی در پی میافتیم پشیمون میشیم.
اینجاست که آشپزی ها به کمک شما میاد حتی اگه بخواین به یه لشگر آدم الویه بدین

مواد لازم

سیب زمینی پخته
خیارشور
مرغ پخته
کالباس
نخودفرنگی
سس
تخم مرغ پخته

طرز تهیه :

علما در خصوص سالاد الویه با هم اختلاف نظر دارند. برخی در آن مرغ نمی ریزند. برخی کالباس نمی ریزند. برخی نخود فرنگی نمی ریزند. برخی هویچ نمی ریزند. برخی همه اینها را می ریزند. برخی نیز بعضی چیزها را می ریزند و بعضی چیزها را نمی ریزند .

نتیجه :

هرکاری که دوست داشتید بکنید !پ.

سیب زمینی و تخم مرغ را می پزیم. اگر خواستید در زمان و انرژی صرفه جویی کنید، تخم مرغ ها را در کیسه فریزر بگذارید و درون قابلمه پخت سیب زمینی بگذارید. اینجوری دیگه مطمئنید که تخم مرغ ها نمی شکند. مرغ را هم جدا می پزید ( بهتر است اول پیاز داغ درست کنید و مرغ راکمی تفت دهید تا بوی بدش گرفته شود.)
مرغ پخته را ریش ریش می کنیم، سیب زمینی پخته و در اسلایسر آکا میریزیم تا کاملا پوره شود.خیارشور را نگینی خرد می کنیم ( بهتر است رنده نشود .) کالباس را هم خرد می کنیم ( میتونیم بعد از مقداری له شدن سیب زمینی آن را هم به سیب زمینی در اسلایسر اضافه کنیم تا دیگر نیازی به خورد کردن نباشد.در این مرحله میتوانید تخم مرغ ها را هم داخل اسلایسر بریزید تا خورد شود ). بقیه مواد را هم که دوست داشتید اضافه کنید. بهتر است مواد سرد باشد تا سس را بهتر به خودش بگیرد. وقتی مواد سرد شد، در ظرف گودی، سس ما*-یونز را می ریزیم. می توانیم به سس، روغن زیتون و آبلیمو و سس هزار جزیره و سس فرانسوی اضافه کنیم. سپس مواد را لایه لایه روی سس می ریزیم. وقتی که سس زیر مواد باشد، بهتر می توان آن را با مواد ترکیب نمود. وقتی مواد با سس ترکیب شد، بهتر است حداقل یک ساعت در یخچال باشد . چون الویه جزو غذاهای سرد است. پس بهتر است سرد خورده شود. ( مگر در مواقعی که مریضیم و مجبوریم آن را گرم کنیم !!!)

هر جوری که دوست داشتید تزئینش کنید. اگه توی مهمونیها می خواهیم از این غذا استفاده کنیم، باید خیلی به تزئینش اهمیت بدیم. می تونیم از گوجه هم برای تزئین استفاده کنیم. الینای عزیز هم در وبلاگ تزئین ، عکــس چند تا کیک ساندویچی رو گذاشته که می تونید از اونها الهام بگیرید و سالادهاتون رو خوشگل تر کنید. تزئین سالاد اولیه خاله خانم هم خیلی به نظرم جالب اومد.

نکات

بهتره الویه رو در ظرف دربسته و یا با روکش سلفون درون یخچال بگذاریم تا نه بوی اون توی یخچال بپیچه، و نه بوی مواد دیگه رو به خودش بگیره.
در جشن تولدهایی که بچه ها حضور دارند، بهتره از این نوع غذاها درست کنیم. چون بچه ها دوست دارند.
اگه حوصله تزئین نداشتیم، میتونیم بریزیم توی نون ساندویچی و کاهو و خیارشور و گوجه یا هر چیز دیگه ای که مایل بودیم، توی نون ساندویچی بذاریم و بدیم دست مردم که بخورند و سیر بشن

 

 

سالاد الویه با کالباس

 

سالاد | اردور

مطالب مرتبط با سالاد در سایت آشپزی ها :

  1. روش تهیه سالاد قارچ رژیمی
  2. طرز تهیه سالاد سیب زمینی با پیاز
  3. طرز تهیه سالاد رژیمی گوجه و اسفناج
  4. طرز تهیه سالاد زمستانی
  5. طرز تهیه سالاد انار و گل کلم
  6. طرز تهیه سالاد انار
  7. تهیه سالاد آسان و راحت + هویج و کشمش
  8. جدیدترین سالاد روسی قالبی ویژه نوعروسان
  9. سالاد مخصوص مهمانی در کاسه سیب زمینی
  10. طرز تهیه سالاد جوجه و لوبیای گرم + غذای رژیمی
4.1/5 - (48 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا