سالاد | اردور

طرز تهیه انواع سالاد رژیمی مخصوص و خوشمزه

طرز تهیه انواع سالاد رژیمی مخصوص و خوشمزه

طرز تهیه انواع سالاد رژیمی مخصوص و خوشمزه را در بخش انواع سالاد و اردور در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

جدیدترین سالاد میوه با سس عسل ومرکبات

تابستان فصل میوه های رنگارنگ و خوشمزه است. چنین تنوعی را در هیچ فصل دیگری از سال نمی بینیم و درست به همین علت است که اغلب ما با مراجعه به میوه فروشی ها و میادین میوه و تره بار به محض مواجه شدن با این نعمت های متنوع و رنگین بهشتی، کنترل از کف داده و بدون در نظر گرفتن میزان مصرف مورد نیاز، اقدام به خرید مقدار زیادی از این میوه های خوش طعم می کنیم ولی مشکل اینجا است که پس از گذشت چند روز با انبوهی از میوه های لکه دار مواجه می شویم که از طرفی دور ریختن آنها اسراف نعمات الهی و همچنین ضرر مادی بوده و از طرف دیگر امکان پذیرایی از مهمانان با چنین میوه هایی وجود ندارد. لذا بهترین کار برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی، تطبیق دادن مقدار خرید با میزان مصرف است. به این ترتیب میوه های خریداری شده کمتر به مرحله لکه دار شدن می رسند ولی با این حال در صورتی که مقدار زیادی از میوه های لکه دار فضای یخچال شما را پر کرده و قصد دارید برای پذیرایی از مهمانان در راه میوه های تازه خریداری کنید، اندکی صبر کنید.
برای این منظور راه های دیگری نیز وجود دارد که به این ترتیب هم از میوه های موجود استفاده شده و هم بدون خرید میوه های جدید، از مهمانان پذیرایی خوبی به عمل می آید. درست کردن انواع سالادهای میوه یکی از مهمترین این راه ها و پیشنهادها است. در همین راستا در زیر به ادامه سه دستور پیشنهادی برای درست کردن سه نوع سالاد میوه لذیذ می پردازیم:

مواد لازم:

  • ۱/۲فنجان آب پرتقال
  • ½ فنجان آب لیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ فنجان آناناس خرد شده
  • ۱ فنجان انبه خرد شده
  • ۱ فنجان از توت فرنگی خرد شده
  • ۱ فنجان انگور سبز
  • ۱/۲ فنجان انگور سیاه
  • ۱/۲ فنجان تمشک

طرز تهیه:

برا ی تهیه سس عسل و مرکبات آب پرتقال، عسل و آب لیمو را با هم در یک کاسه کوچک خوب ترکیب می کنیم. آناناس، انبه، توت فرنگی، انگور سبز، زغال اخته آبی و تمشک با هم در یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم . مخلوط مرکبات را با سس عسل و مرکبات که از قبل آماده کرده ایم مخلوط می کنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم نوش جان

 

 

● دستور پیشنهادی اول
مواد مورد نیاز برای ۶ نفر:

۱ عدد انبه، یک چهارم هندوانه کوچک، ۲ عدد کیوی (در صورتی که هنوز از کیوی های زمستانه چیزی باقی مانده است)، یک چهارم آناناس، ۱ قاشق غذاخوری عسل، خلال پوست و آب یک عدد لیموترش، بستنی وانیلی به مقدار لازم.

طرزتهیه

ابتدا همه میوه ها را پوست کنده و به قطعات مساوی تقسیم کنید سپس آنها را به داخل کاسه ای بزرگ منتقل کنید. بقیه مواد شامل آب لیموترش، خلال پوست لیموترش و عسل را بر روی میوه ها ریخته و آنها را خوب با هم مخلوط کنید. به مدت یک ساعت این مخلوط را در یخچال قرار دهید. پس از طی این مدت ظروف مورد نظر برای پذیرایی از مهمانان را از این مخلوط پر کرده و در کنار هر کدام مقداری بستنی وانیلی نیز با قاشق های مخصوص بریزید تا ظاهری زیباتر داشته باشد.

 

● دستور پیشنهادی دوم

مواد لازم:

۱ عدد موز، یک چهارم آناناس، ۳۰۰ گرم توت فرنگی، ۶ عدد برگ نعناع تازه، ۲ عدد پرتقال، ۳ عدد کیوی، ۱ خوشه انگور بی دانه، ۱ خوشه انگور یاقوتی.

کیوی، پرتقال، موز و آناناس را پوست کنده و به همراه دیگر میوه ها خرد کنید. کاسه بزرگی را آماده کرده و آب پرتقال و لیموترش را به مخلوط میوه های خرد شده اضافه کنید.

 

● دستور پیشنهادی سوم

مواد لازم:

۲ عدد هلو، ۲۰۰ گرم گیلاس، ۱ عدد طالبی، آب ۱ عدد لیموترش، آب ۱ عدد پرتقال،
۳ قاشق غذاخوری شکر.

طرزتهیه:

معمولاً برای سرو انواع سالادهای میوه، ظرفی گود و احتمالاً زیبا را انتخاب می کنند ولی در این پیشنهاد متفاوت، از خود یکی از میوه های همین سالاد به عنوان ظرف استفاده می شود. لازمه این کار ابعاد مناسب میوه موردنظر است. میوه هایی همچون طالبی، هندوانه و خربزه برای این منظور بسیار مناسبند. حال علاوه بر اینها برای داشتن ظرف میوه ای زیباتر از هنر میوه آرایی یاری می طلبیم. به این ترتیب که ابتدا خطی عرضی را در محیط میوه با مداد و یا به صورت فرضی مشخص کرده و برای برش از نوک چاقوی تیز استفاده کنید. برش ها می بایست به صورت هفت و هشت و در سطحی عمیق صورت گیرد. دقت کنید که کلیه برش ها هم اندازه بوده و از محدوده خطی خارج نشود. پس از پایان برش به راحتی دو قسمت برش خورده یا دو سطح کنگره دار از هم جدا می شوند. حال با کمک چاقو و قاشق تخمه ها و گوشت میوه را جدا کرده و از آنها در همین سالاد استفاده کنید. سپس فضای خالی داخل طالبی و یا هندوانه را با مخلوط سالاد میوه ای پر کنید. برای آنکه این ظرف میوه ای معمولاً گرد به راحتی در داخل سینی و یا بشقاب قرار گیرد سطح انتهایی آن را کمی برش زده و صاف کنید.

 

مواد لازم :

خیار قلمی ۶-۸ عدد
پیاز قرمز ۳ ق چ ( ریز خورد شده)
نعناع تازه ۳ ق چ ( ریز خورد شده)
پنیر فتا ۱/۴ تا ۱/۲ پیمانه
لیمو ترش زرد ۱ عدد ( آب لیمو + رنده پوست لیمو)
روغن زیتون ۱ ق چ
نمک و فلفل

 

 

خیارها را بشورید و خشک کنید و با پوست موربی خورد کنید بعد پیاز و نعناع تازه را ریز خورد کنید و پنیر فتا را با دست خورد کنید همه مواد را داخل ظرف ریخته و سس سالاد را روش بریزید.

 

 

طرز تهیه سالاد مرغ و پنیر مجلسی

سالاد مرغ و انگور

سینه مرغ ۲ عدد .  گردو ۱ فنجان  .  انگور سیاه ۱ فنجان  .  کاهوی تازه چند برگ

پنیر رنده شده ۲ قاشق غذاخوری  .  پیازچه ۱ عدد  .  روغن.نمک.فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه :

سینه های مرغ را با ۲ لیوان اب ، نمک ، فلفل و مقداری روغن بگذارید بپزد تا ابش تمام شود سپس به اندازه های دلخواه تکه تکه کنید.

کاهوها را شسته و خرد کنید ، انگورها را نیز چند قسمت کنید ، پیازچه ها را نیز ریز خرد کنید سپس همه را درون کاسه ای بریزید.

مرغ ها ، گردوهای خرد شده ، سبزیجات و پنیری که ریز رنده شده است را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید سپس همه مواد را درون ظرف مناسبی بریزید و روی آن فلفل سیاه بپاشید و سرو کنید.

نکته ها :

میتوانید بجای انگور از کشمش خیس داده شده و بجای پیازچه از برش های آواکادو استفاده کنید.

 

طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۱۵ دقیقه
مجموعاً: ۴۵ دقیقه

مواد اولیه :

برای ۳ نفر
ذرت ۱لیوان
کاهو ۱بوته
گوجه فرنگی ۲عدد
پیازچه ۱عدد
سس مایونز به میزان لازم
ماست چکیده به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
شکر به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا ذرت را با مقداری آب،نمک و روغن خوب بپزید. برگ های کاهو را جدا کنید و خوب بشویید سپس خرد کنید ،داخل گوجه فرنگی ها را خارج کرده و آنها را فیله کنید و بعد ریز خرد کنید ، پیازچه را بصورت ریز و ساطوری خرد کنید سپس تمام این مواد را با ذرت مخلوط نمایید.
سس مایونز را با مقدار دلخواه ماست چکیده،آبلیمو،نمک و فلفل و شکر مخلوط کرده و روی سالاد بدهید نوجه داشته باشید که سس باید در حدی باشد که کاملا سالاد را بپوشاند.


نکات:

۱)در صورتی که از کنسرو ذرت استفاده میکنید توجه کنید شیرین نباشد و اگر شیرین بود مقدار بیشتری نمک به سس افزوده و یا شکر را از سس حذف کنید.
۲)در صورت تمایل مقداری نخود فرنگی پخته هم به سالاد اضافه کنید.
۳)این سالاد را به همراه خیارشور و فلفل دلمه ای تزیین کنید.
نوش جان
نکته ها : میتوانید به این سالاد تن ماهی ، نخود فرنگی و هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید اضافه کنید.

سالاد کدو حلوایی و انار

سالاد کدو حلوایی و انار

کدو حلوایی خرد شده ۲ لیوان  .  انار ۱ لیوان  .  پنیر فتا ۲ قاشق غذاخوری

پوست پرتقال رنده شده ۱/۴ قاشق چایخوری  .  کاهو ۴ برگ  .  نمک مقداری

طرز تهیه : کدو حلوایی را خرد کنید و بپزید تا نرم شود ( کدو را تا حدی بپزید که بافتش را از دست ندهد ).

کدو حلوایی ، دانه های انار ، پوست پرتقال رنده شده و مقداری نمک را باهم مخلوط کنید ؛ کاهوها را خرد کنید و داخل بشقاب بریزید ، مخلوط کدو حلوایی و انار را روی کاهوها قرار دهید سپس پنیر فتا را روی سالاد بریزید و سرو کنید.

آموزش درست کردن سالاد پاستا – کاری

ترکیبی مدرن از آشپزی هندی و ایتالیایی که برای کیانی که اهل غذاهای جدید و خاص هستند می تواند جذاب و هبجان انگیز باشد. به سلیقه و خلاقیت خود می توانید تغییراتی در این غذا بدهید و از خوردن غذایی جدید لذت ببرید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

پاستای فرمی ۲۵۰ گرم

بروکلی ۲۵۰ گرم، خرد کرده

هوبج متوسط ۲ عدد، خلالی ریز

کدوی قلمی ۲ عدد خلالی ریز

فلفل دلمه ای قرمز یک عدد خلالی

پیازچه ۴-۵ عدد خرد کرده

مواد لازم برای سس سالاد:

مایونز ۴ قاشق غذاخوری

سس خردل یک قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه یک قاشق غذاخوری

پودر کاری نصف قاشق مرباخوری

نمک و فلفل سیاه

روش تهیه:

-چهار لیتر آب را با ۴ قاشق غذاخوری نمک و ۴ قاشق غذاخوری روغن به جوش آورده و پاستا را ۱۵ دقیقه در آن بپزید تا مغز آن نرم شود، سپس آن را آبکش کرده و روی آن آب سرد بگیرید و صبر کنید تا خنک شود.

-بروکلی و هویج را ۵ دقیقه در آب جوش بپزید تا ترد شود، سپس آبکش کرده و پس از سرد شدن با کدو، پیازچه و فلفل دلمه ای مخلوط کنید.

-مواد سس را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. پاستا و سبزیجات را مخلوط کرده و سس را روی آن بدهید و سرو کنید.

 

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس تمبر هندی

با آن که تمرهندی تقریبا در همه خانه ها پیدا می شود، اما کم تر کسی است که با این میوه خوشمزه و ترش سس سالاد درست کرده باشد. این سس حوشمزه و ساده را درست کردهو با انواع سالاد و گوشت و مرغ کبابی سرو کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر

تمرهندی ۴ قاشق غذاخوری

آب ۶ قاشق غذاخوری

شکر قهوه ای یا سفید یک قاشق غذاخوری

زیره سبز یک قاشق چای خوری

سیب زمینی ریز ۴۰۰ گرم، نصف کرده

ماست ۳ قاشق غذاخوری

گشنیز ساطوری ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه:

-تمرهندی را با آب در یک قابلمه کوچک به جوش آورده و ۷-۸ دقیقه آن را روی شعله خیلی ملایم جوشانده و هم بزنید، سپس آن را صاف کرده و شیره تمر را مجددا به قابلمه برگردانید و شکر و زیره را اضافه کنید. هنگامی که همه مواد در سس حل شد آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا سرد شود.

سیب زمینی ها را در یک قابلمه ریخته و روی آن به اندازه ای آب بریزید تا روی آن را بپوشاند. از لحظه ای که آب به جوش آمد ۲۰ دقیقه وقت بگیرید، سپس آن را آبکش کرده و پس از سرد شدن پوست کنده و نصف کنید. ماست را نیز نمک و فلفل بپاشید.

سیب زمینی ها را در یک ظرف سالاد کشیده و سس تمرهندی را روی آن بدهید. ماست را روی آن ریخته و گشنیز را روی آن پاشیده و سرو کنید.

 

طرز تهی سالاد هویج

معمولا هویج پای اصلی سالاد محسوب نمی شود و فقط به عنوان یار کمکی در سالاد استفاده میشود، اما در این مورد خاص و خوشمزه هویج اصلی ترین عضو این پبش غذا است. یادتان باشد سادگی این سالاد هیچ منافاتی با مزه خوب آن ندارد.

مواد لازم برای ۶ نفر:

کشمش پلویی یک چهارم پیمانه

سرکه سیب ۶ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۶ قاشق غذاخوری

هویج نیم کیلو رنده درشت

جعفری ساطوری ۲ قاشق غذاخوری

دارچین یک چهارم قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه

روش تهیه:

-کشمش ها را پاک کرده و بشویید، سپس برای نیم ساعت در سرکه بخوابانید. بعد از این زمان سرکه را خارج کرده و با هویج رنده شده مخلوط کنید.

-سرکه را همراه بقیه مواد مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید و روی مخلوط هویج و کشمش بریزید. نیم ساعت صبر کنید تا طعم ها با هم مخلوط شود، سپس آن را سرو کنید.

 

طرز تهیه سالاد بیکن مرغ

گاهی اوقات شما فقط نیاز به یک سالاد آسان و سریع برای ناهار دارید… این دستور سالاد آسان است و البته کمی خاص. خودتان امتحان کنید!
Snapshot_2014-07-21_140825

 

۱ -برای تهیه سالاد بیکن مرغ، ابتدا مرغ سرخ شده را ریش ریش کنید.

۲ -در کاسه متوسط، مرغ پخته شده و مرغ سرخ شده و هویج رنده شده را با هم مخلوط کنید.

۳ -سس مایونز و خردل را به مخلوط به آرامی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که همه مواد را پوشش دهند.

۴ -سالاد بیکن مرغ را با فویل بپوشانید و آن را در یخچال بگذارید و سپس سرو کنید.

۵ -درهنگام سرو، آوکادو بر روی آن بریزید.

 

طرز تهیه سالاد پانزانلا

طرز تهیه

مرحله ۱

کاهو ها را خرد کرده به اندازه ۲تا ۳ سانتی متر برش دهید ،سپس بشوید و اجازه دهید خشک شود .گوجه فرنگی و خیار را بشویید سپس خرد کنید . پیاز قرمز را خلال کنید . زیتونها را نیز می توانید خرد کنید یا خرد نشده استفاده کنید. تمام این مواد ( گوجه فرنگی، خیار ، پیاز، زیتون و پنیر فتا ) را در یک کاسه ریخته و هم بزنید تا ترکیب شوند

مرحله ۲

حال تمام مواد تشکیل دهنده سس ( روغن مایع ، روغن زیتون ، سرکه ، خردل ، سیر ، پونه، نمک و فلفل ) با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید

مرحله ۳

نان ها( طرزتهیه نان فوکاچیا در ساید موجود می باشد) را نیز خرد کنید، البته می توانید به جای نان فوکاچیا از نان باکت هم استفاده کنید . درانتها تمام مواد را با هم مخلوط کنید و سرو کنید . شما می توانید این مواد را جدا گانه در یخچال نگهداری کنید و هنگام سرو با هم مخلوط کنید چون نان ها نباید تردی خود را از دست بدهند

مواد لازم

  • ۱ عدد کاهو
  • ½ نان فوکاچیا
  • ۴ عدد گوجه فرنگی
  • ۱ عدد خیار
  • ½ پیاز قرمز متوسط
  • ½ فنجان زیتون بی هسته
  • ۵۰ گرم پنیر فتا خرد شده
  • ¼ فنجان روغن مایع
  • ¼ فنجان روغن زیتون
  • ¼ فنجان سرکه قرمز
  • ۱ قاشق غذاخوری خردل
  • ۱ قاشق چایخوری پونه خشک
  • ۱ قاشق چایخوری سیر خردشده
  • ¾ قاشق چایخوری نمک
  • فلفل سیاه به میزان دلخواه

 

آموزش تصویری طرز تهیه طرز تهیه سالاد پانزانلا

 

 

 

گوجه فرنگی ، خیار و زیتونها را خرد کنید و پیاز قرمز را خلال کنید

 

 

 

 

 

 

 

سالاد رژیمی

 

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا