خوراک ساده

آموزش تهیه چند نوع غذای ساده مخصوص مخصوص مجالس (2)

آموزش تهیه چند نوع غذای ساده مخصوص مخصوص مجالس (2)

 

آموزش تهیه چند نوع غذای ساده مخصوص مخصوص مجالس (2) را در بخش غذای ساده در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

کشک بادنجان

با این مقدار مواد برای 4 نفر می توانید کشک بادنجان درست کنید. زمان لازم برای آماده کردن این غذا 1 ساعت و 10 دقیقه می باشد. می توانید در صورت دلخواه از یک حبه سیر و یا بسته به ذائقه تان از پودر سیر هم در این غذا استفاده کنید. در هنگام درست کردن نعناع داغ دقت کنید که به محض اینکه نعناع را در روغن داغ ریختید پس از 3 یا 4 جوش که رنگ نعناع کمی تیره شد آن را از روغن در آورید چون نعناع به سرعت می سوزد و تلخ می شود

مواد لازم

بادنجان 6 عدد
پیاز 4 عدد
نعناع 2 قاشق غذاخوری
مغز گردو ½ پیمانه
کشک 1 پیمانه
روغن به میزان لازم

طرز تهیه

  1. بادنجان ها را پوست می کنیم و آنها را از وسط به صورت عمودی نصف می کنیم. سپس آنها را به مدت نیم ساعت در آب و نمک می گذاریم تا تلخی آن گرفته شود. سپس آنها را در روغن سرخ می کنیم.
  2. در حین سرخ شدن بادنجان، پیازها را پوست می کنیم و آنها را خلالی خرد می کنیم و در کمی روغن تفت می دهیم تا نرم شوند. سپس آنها را از تابه خارج می کنیم و در همان تابه و با همان روغن، نعناع را نیز کمی تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود.
  3. پس از اینکه بادنجان ها سرخ شدند، کمی آب روی آنها می ریزیم و در آن را می گذاریم و شعله را ملایم می کنیم و به مدت حدوداً 30 دقیقه می گذاریم تا بادنجان ها نرم شده و کاملاً بپزد.
  4. می گذاریم آب اضافه بادنجان جمع شود، سپس با گوشت کوب کاملاً آن را می کوبیم تا له شود. پیاز و نعنا داغ و کشک را به آن اضافه می کنیم و آن را مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس آن را در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم.

خوراک ماهی سفید با کاری

پیشنهاد می‌‌کنیم این غذا را با برنج سرو کنید. با این مقدار مواد می‌توانید برای 4 نفر این غذا را در مدت 1 ساعت و 45 دقیقه درست کنید.

مواد لازم

ماهی سفید

1 عدد متوسط یا بزرگ

نارگیل

1 عدد

زیره سبز

½ قاشق پایخوری

سیر

4 حبه

تمبر هندی

به اندازه یک تیله

فلفل تند سبز

4 عدد

پیاز خرد کرده

2 عدد

انبه نارس

1 عدد

زنجفیل ریز خرد شده

½ 2 سانتیمتر

چیلی خشک کشمیر

6 عدد

زردچوبه

1 قاشق چایخوری

ادویه کاری

1 قاشق چایخوری

آبلیمو ترش

1 عدد

نمک

به میزان لازم

طرز تهیه

  1. ماهی را تمیز شسته و به قطعات باریک و کوچک تقسیم می کنیم. آبلیمو و نمک را روی ماهی می ریزیم و آن را به مدت حدوداً یک ساعت کنار می گذاریم تا مزه دار گردد.
  2. نارگیل را رنده می کنیم. نارگیل رنده شده را به همراه چیلی کشمیری، زیره و سیر داخل یک ظرف مناسب ریخته و با دسته هاون آنها را آسیاب و مخلوط می کنیم.
  3. تمبر هندی را داخل کمی آب، آب انبه و یا آب لیمو ترش حل می کنیم.
  4. پیاز، زنجفیل و فلفل سبز را به همراه زرد چوبه با هم مخلوط می کنیم. سپس انبه ریز خرد شده را به آنها اضافه می کنیم و یک پیمانه آب نیز داخل مخلوط مواد می ریزیم. این مواد را مخلوط کرده و آن را روی حرارت می گذاریم.
  5. می گذاریم تا این مواد به مدت 10 دقیقه به آرامی بجوشد. سپس ماهی و ادویه کاری را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حرارت را ملایم می کنیم و می گذاریم ماهی ها به آرامی بپزند. این غذا را با برنج سرو می کنیم.

شپردز پای (Shepherds pie)

یک غذای اصیل انگلیسی که در تمام نقاط این کشور مورد توجه بوده و طرفداران بسیاری دارد. این غذا به خاطر غنای پروتئین و سبزیجات به همراه نشاسته به عنوان یک غذای مقوی و سالم محسوب شده و می تواند به راحتی در برنامه غذایی مان گنجانده شود. این غذا در 30 دقیقه درست می شود و با این مقدار مواد می توانید برای 4 نفر شپردزپای درست کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده

450 گرم

پیاز متوسط

1 عدد

سیر ریز خرد شده

1 حبه

آویشن خشک

¼ قاشق چایخوری

سس گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

آرد

1 قاشق غذاخوری

مخلوط سبزیجات پخته

300 گرم

نمک و فلفل

به میزان لازم

پورهٔ سیب زمینی

3 پیمانه

طرز تهیه

  1. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در یک تابهٔ مناسب گوشت چرخ کرده را می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا به مدت 4 الی 5 دقیقه کمی تفت داده شود و رنگ آن کمی تغییر کند. پیاز و سیر را ریز خرد کرده و آن را به گوشتِ داخل تابه اضافه می کنیم و آنها را نیز به همراه گوشت به مدت 4 الی 5 دقیقه تفت می دهیم.
  2. آویشن، سس کچاپ و آرد را به مواد اضافه کرده و آنها را کاملاً مخلوط می کنیم. سپس ½ پیمانه آب به گوشت اضافه کرده و سبزیجات پخته شده را به آن اضافه می کنیم. سس گوشت را به مدت 33 دقیقه می گذاریم تا آب آن کمی غلیظ شود. سپس آن را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم.
  3. پس از اینکه مایۀ گوشتی آماده شد، آن را در یک ظرف مناسب فر می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم، به طوری که نیمی از ظرف را پر کند. سپس پورهٔ سیب زمینی را هم روی آن می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم. با چنگال چند خط روی آن ایجاد می کنیم. ظرف را برای مدت 10 الی 15 دقیقه داخل فر داغ می گذاریم تا روی سیب زمینی ها کمی قهوه ای روشن شود. سپس آن را از فر خارج می کنیم و سرو می کنیم.

 

جالفرزی مرغ

جالب است بدانید که این غذا با هر نوع سبزیجاتی لذیذ و مفید خواهد بود و در عین حال بسیار سبک است. با این مقدار مواد برای 5 نفر می‌توانید در مدت 45 دقیقه این غذا را درست کنید.

مواد لازم

سینه مرغ خرد‌شده

450 گرم

زنجفیل ریز خرد‌شده

½ 2 سانتیمتر

سیر له شده

5 حبه

زردچوبه

½ قاشق چایخوری

نمک

به میزان لازم

پیاز خرد‌شده

2 عدد متوسط

فلفل سبز خرد شده

1 عدد

گوجه‌فرنگی 4 قاچ

4 عدد

بادام خرد‌شده

2 قاشق غذاخوری

روغن یا کره

4 قاشق غذاخوری

پودر چیلی

½ قاشق چایخوری

رب گوجه‌فرنگی

2 قاشق غذاخوری

سبزیجات بخار پز

1 پیمانه

طرز تهیه

  1. کره یا روغن را داخل یک تابه مناسب می‌ریزیم و آن را روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا گرم شود. پیاز، بادام، فلفل سبز و چیلی را داخل آن می‌ریزیم و آنها را برای مدت چند دقیقه تفت می‌دهیم تا بهم بچسبند. آنها را از داخل روغن برداشته و کنار می‌گذاریم.
  2. داخل همان روغن داغ، زنجفیل، سیر، زرد چوبه و نمک را می‌ریزیم و سپس مرغ‌ها را نیز داخل آن می‌ریزیم و مواد را روی حرارت مخلوط و سرخ می‌کنیم. گوجه‌های چهار قاچ را نیز داخل آن ریخته و به مدت 2 الی 3 دقیقه  مخلوط و سرخ می‌کنیم.
  3. حرارت را ملایم کرده و پودر چیلی و رب‌گوجه را داخل مواد می‌ریزیم و می‌گذاریم تا مرغ‌ها کاملاً بپزد.
  4. مخلوط سبزیجات پخته می‌تواند هر نوع سبزیجاتی را در بر بگیرد و این به سبزیجات موجود در منزل و علاقه شخصی بستگی دارد. پس از پخته شدن مرغ‌ها، سبزیجات آب‌پز شده را داخل تابه می‌ریزیم و می‌گذاریم غذا به مدت 5 دقیقه بجوشد. سپس گاز را خاموش می‌کنیم. این غذا را داغ و با نان تندوری و یا چاپاتی سرو می‌کنیم.

فریتاتای مکزیکی

این غذا را با سالسا میل کنید. اگر سالسای شما از قبل آماده باشد، می توانید این غذا را حداکثر در 30 دقیقه سرو کنید. این مقدار مواد برای 4 نفر کافیست.

مواد لازم

تخم مرغ بزرگ

10 عدد

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای

2 عدد

پیاز قرمز

1 عدد متوسط

پنیر چدار رنده شده

1 پیمانه

سرکه انگور

1 قاشق غذاخوری

کاهوی سالادی

1 بوته

سالسا

 ½ پیمانه برای سرو

طرز تهیه

  1. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها را به همراه ½ قاشق غذاخوری نمک و¼ قاشق چای خوری فلفل سیاه با همزن برقی مخلوط می کنیم. سپس آن را کنار می گذاریم. پیاز و فلفل دلمه ای را ریز خرد می کنیم. در یک تابه کمی عمیق، 1 قاشق غذاخوری روغن می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. سپس فلفل دلمه ای و پیاز خرد شده را داخل آن می ریزیم و آن را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. 6 تا 8 دقیقه آنها را تفت می دهیم.
  2. تخم مرغ زده شده را روی آنها می ریزیم و مخلوط می کنیم و می گذاریم 1 دقیقه روی حرارت باشد. سپس پنیر رنده شده را روی آن می ریزیم. در تابه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم. فریتاتا در 15 دقیقه می پزد. پس از 15 دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم.
  3. در حین اینکه فریتاتا در حال پختن است، در یک کاسه بزرگ، سرکه و 2 قاشق غذاخوری روغن را کاملاً مخلوط می کنیم. آن را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. سپس کاهو ها را کمی خرد می کنیم و روی آن می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم. (در صورت دلخواه مراجعه به خشک کردن کاهو)
  4. فریتاتا را برش می دهیم و روی آن سالسا می ریزیم و با سالاد سرو می کنیم.

 

مرغ فلورنتین

یک غذای کامل و سالم و مملو از فیبر و پروتئین مواد مورد نیاز بدن. این غذا در مدت 45 دقیقه آمادۀ سرو است و برای 2 تا 4 نف کافیست.

مواد لازم

سینه مرغ بدون استخوان

4 عدد

آرد

¼ پیمانه

اسفناج

230 گرم

کره

6 قاشق غذاخوری

روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی

3 پیمانه

نمک و فلفل

به میزان لازم

پنیر موتزارلا قطعه قطعه شده

4 تک

طرز تهیه

  1. اسفناج را می شوییم و سپس می گذاریم تا خشک شود. داخل یک تابه مناسب، 2 قاشق غذاخوری کره می ریزیم و اسفناج را درون آن می پزیم و آن را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم.
  2.  سینه های مرغ را می کوبیم تا ضخامت آنها به 2 سانتیمتر برسد. آرد را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم و مرغ ها را داخل این مخلوط می غلطانیم. یک تابه بزرگ بر می داریم که تمام مرغ ها در آن جا شود، باقیمانده کره را داخل آن می ریزیم و تابه را روی حرارت می گذاریم تا کره ذوب شود. سینه های مرغ را داخل روغن داغ می اندازیم و هر طرف آنها را به مدت 3 الی 4 دقیقه  سرخ می کنیم تا دو طرف آنها قهوه ای – طلائی شوند.
  3. اسفناج آماده شده را روی سطح مرغ های کباب شده تقسیم می کنیم و روی هر یک، یک قطعه پنیر می گذاریم. سس گوجه فرنگی را اطراف مرغ ها داخل تابه می ریزیم، به طوری که روی مرغ ها را نگیرد. حرارت را ملایم می کنیم تا کمی بجوشد. پس از 8 دقیقه آن را از روی حرارت بر می داریم و سپس داغ سرو می کنیم.

 

پای پنیر و تخم مرغ

با این مقدار مواد برای 6 نفر می‌توانید پای درست کنید.

مواد لازم

آرد

2 پیمانه

شکر

¼ پیمانه

بیکینگ پودر

½ قاشق چایخوری

نمک

¼ قاشق چایخوری

کره (قطعه قطعه شده)

½ پیمانه

تخم‌مرغ زده‌شده

2 عدد بزرگ

پنیر ریکوتا

500 گرم

تخم‌مرغ درشت

3 عدد

پنیر پارمزان رنده‌شده

¼ پیمانه

پنیر موتزارلا

100 گرم

کالباس خردشده

100 گرم

جعفری تازه ساتوری‌شده

2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه

½ قاشق چایخوری

تخم‌مرغ زده‌شده برای براق کردن

1عدد

 

طرز تهیه

  1. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا گرم شود. برای درست‌کردن خمیر و پوسته این غذا به این صورت عمل می‌کنیم: در یک ظرف مناسب، آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را می‌ریزیم و آنها را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس کره خرد‌شده را به آنها می‌افزاییم و با درجه pulse همزن برقی می‌زنیم تا مخلوط شوند. سپس تخم‌مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم و با درجه معمولی همزن 1 دقیقه می‌زنیم تا خمیر مناسبی بدست آید. سپس روی یک سطح مناسب کمی آرد می‌پاشیم و خمیر را 3 تا 5 دقیقه ورز می‌دهیم.

  2. تهیه مواد داخل غذا: در یک کاسه بزرگ، پنیر ریکوتا(می‌توان از پنیر گودا هم استفاده کرد)، تخم‌مرغ‌ها، پنیر پارمژان، پنیر موزارلا، کالباس، جعفری و نمک و فلفل را می‌ریزیم و آنها را با هم مخلوط می‌کنیم.

  3. خمیر را به دو قسمت نا مساوی تقسیم می‌کنیم. خمیر بزرگتر را با وردنه باز می‌کنیم و آن را داخل ظرف پای می‌اندازیم و دور آن را مرتب می‌کنیم. مقداری از دور آن باید بیرون بزند که در آخر بتوان آن را با لایه روی غذا بهم وصل نمود. مواد داخل غذا را روی آن می‌ریزیم. آن را کنار می‌گذاریم.

  4. بخش کوچکتر خمیر را به صورت مربع 22 22× سانتیمتری باز می‌کنیم و آن را به صورت نوارهای یک و نیم سانتیمتری می‌بریم. نوارها را به صورت حصیری می‌پیچیم (مانند شکل) و آن را روی کیک می‌گذاریم و لایه‌های زیر و روی خمیری را کاملاً بهم وصل می‌کنیم به طوری که هیچ سوراخی در اطراف آن باقی نماند. تخم‌مرغ زده‌شده را با قلم مو، روی آن می‌مالیم تا روی پای براق و جذاب ‌تر شود. سپس به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر داغ می‌گذاریم تا مواد کاملاً بپزد. قبل از سرو کردن می‌گذاریم تا کاملاً خنک شود.

 

 

 

 

غذای ساده

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا