انواع دسر

طرز تهیه فرنی بادام مخصوص

فرنی یکی از دسر های سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. جالب است بدایند در بسیاری دیگر از کشور های دنیا فرنی را تهیه کرده و از آن به عنوان یکی از مغذی ترین دسر ها یاد می کنند. یکی از بهترین نمونه های فرنی، فرنی بادام است که به دلیل وجود بادام در آن طعم بسیار لذیذی پیدا می کند. پختن این دسر بسیار ساده است و به همین دلیل هر کسی می تواند آن را به تنهایی در منزل تهیه کند. اگر دوست دارید با دستور تهیه فرنی بادام آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

فرنی بادام

دستور تهیه فرنی بادام

بادام دارای انواع مواد معدنی و ویتامین های مختلف است و از همین رو مصرف کردن آن می تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. دانشمندان باور دارند که این آجیل در مسائلی مانند کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب، تقویت استخوان ها و رشد موها نقش دارد. از آنجایی که فرنی با شیر تهیه می شود، می تواند یک وعده عالی برای صبحانه باشد.

غذاهای همراه

همان طور که در بالا اشاره شد، این دسر بیشتر برای صبحانه سرو می شود اما به دلیل طبیعت سبک و خنکی که دارد، می تواند یک وعده عالی برای کسانی که قصد افطار کردن دارند، باشد. شما می توانید همراه با این فرنی، از انواع مربا مانند مربای سیب و آلبالو استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه  فرنی بادام

+ یک دوم پیمانه گلاب

+ دو پیمانه شیر

+ دو قاشق غذاخوری آرد برنج

+ یک قاشق غذاخوری آرد بادام

+ 25 گرم خلال بادام

+ دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه فرنی بادام

گام اول: در مرحله اول باید یک کاسه مناسب تهیه کرده و گلاب را درون آن بریزید. بعد از این، خلال بادام را باید به آرامی به آن اضافه کنید. بهتر است دو ساعت صبر کنید تا بادام ها عطر و طعم خوبی بگیرند. با این روش کیفیت آنها به صورت قابل توجه ای افزایش پیدا می کند.

گام دوم: در مرحله دوم یک قابلمه نچسب برداشته و شیر را درون آن بریزید. دقت کنید که شیر باید سرد باشد و به همین نباید آن را بر روی حرارت قرار دهید. به صورت تدریجی و به کمک الک، آرد برنج و آرد بادام را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که این مواد باید به صورت کامل در شیر حل شوند.

گام سوم: حالا باید قابلمه شیر را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. در همین حین باید شکر را به آن اضافه کنید. اگر شکر در شیر حل نشد، بهتر است آن را به دقت هم بزنید. بعد از این کار، خلال ها را به محلول اضافه کنید.

گام چهارم: این محلول را به خوبی هم بزنید. این کار را تا زمانی که غلظت فرنی مانند ماست شود، ادامه دهید. فرنی را از روی حرارت برداشته و به آن گلابه اضافه کنید. چند دقیقه دیگر آن را هم زده و سپس سرو کرده و میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا