انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه انواع کتلت برای سفره های افطاری

کتلت از جمله غذاهای فرانسوی است که البته این روز ها در نمام قسمت های دنیا تهیه می شود. همان طور که می دانید، ایرانی ها به این غذا شامی کباب نیز می گویند. عمده ماده اصلی برای تهیه کتلت گوشت است و در کنار آن می توانید از سایر ترکیبات دیگر مانند انواع چاشنی ها، سبزیجات و یا حبوبات نیز استفاده کنید. کتلت ها بسیار خوشمزه و مقوی هستند و به همین دلیل تهیه کردن آنها برای افطار می تواند یک انتخاب عاقلانه باشد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور پخت انواع کتلت برای ماه رمضان آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

انواع کتلت

انواع کتلت برای ماه رمضان

دستور تهیه کتلت مراکشی

کتلت مراکشی که عده ای آن را با نام ماکودا می شناسند، از جمله غذا های خوشمزه ای است که می توانید آن را به عنوان یک افطاری مناسب آماده کنید. این کتلت طعم نسبتا تندی دارد و به همین دلیل مصرفش می تواند انرژی نسبتا زیادی را برای شما فراهم کند. استفاده از سالاد و چاشنی های تند نیز باعث خوشمزه تر شدن این کتلت می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت مراکشی

+ سه عدد سیب زمینی بزرگ

+ دو عدد تخم مرغ متوسط

+ دو حبه سیر ریز شده

+ یک قاشق سوپ خوری پودر زیره

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ یک مشت برگ گشنیز

+ به مقدار یک پیمانه آرد

+ مقداری روغن برای سرخ کردن

 

طرز تهیه کتلت مراکشی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سیب زمینی ها را درون آب ریخته و اجازه دهید نرم شوند. پوست آنها را کنده و سپس نمک، فلفل و پودر زیره را به آن اضافه کنید. حالا باید برخی دیگر از مواد مانند تخم مرغ، سیر و برگ گشنیز خرد شده را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد، با کف دست گلوله های آماده کرده و سپس آن را درون تابه قرار دهید و سرخ کنید. بعد از این که کتلت ها طلایی شدند، آنها را درون دستمال بگذارید تا روغنشان گرفته شود و سپس آنها را میل کنید.

انواع کتلت

 

دستور تهیه کتلت آلمان

از دیگر انواع کتلت می توان به کتلت آلمانی اشاره کرد که مزه بسیار بی نظیری دارد و دستور پختش نیز بسیار ساده است. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی در سراسر دنیا اقدام به تهیه این غذا بکنند. از آنجایی که ماده اصلی این کتلت مربوط به گوشت چرخ کرده می شود، شما می توانید مطمئن باشد که تهیه کردن این غذا خرج چندانی بر روی دست شما نمی گذارد. علاوه بر این، چون سریع آماده می شود، یک انتخاب عالی برای افطاری است.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت آلمانی

+ به مقدار 500 گرم گوشت چرخ کرده

+ یک عدد 10 سانتی، باگت

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری خردل

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری خردل

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ یک عدد تخم مرغ متوسط

+ یک عدد پیاز بزرگ متوسط

+ یک قاشق غذا خوری پودر پاپریکا

+ یک حبه سیر بزرگ

 

طرز تهیه کتلت آلمانی

اولین کاری که برای تهیه این کتلت خوشمزه باید انجام دهید این است که یک ظرف تهیه کرده و سپس باگت ها را در آن خیس کنید. بعد از این که باگت ها به اندازه کافی خیس خوردند، آنها را با دست فشار دهید. حالا به سراغ پیاز و سیر بروید و آنها را در یک تابه به خوبی تفت دهید. تخم مرغ ها را نیز در یک ظرف جدا شکسته و با چنگال به خوبی هم بزنید. حالا باید تخم مرغ ها را به گوشت های چرخ کرده اضافه کرده و سپس نمک و فلفل و خردل را در آن ریخته و به خوبی ترکیب کنید تا طعم ادویه ها پخش شود. حالا کاری که باید انجام دهید این است که سیر و پیاز تفت داده شده را با سایر مواد مخلوط کنید. وقتی خمیر کتلت درآمد، آن را با دست شکل داده و درون تابه قرار دهید تا سرخ شود. معمولا زمانی که هر دو طرف کتلت ها طلایی رنگ شدند، می توانید آن را از روی گاز بردارید. استفاده از سس گوجه فرنگی و یا سس کچاپ باعث خوشمزه تر شدن این غذا می شود.

انواع کتلت

 

دستور پخت کتلت مرغ

کتلت مرغ از دیگر انواع کتلت است که شما می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید چرا که آماده کردن این غذا بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی بپزد. مهم ترین ترکیبی که برای تهیه این کتلت مورد استفاده قرار می گیرد، مرغ است. گوشت مرغ شاید به اندازه گوشت قرمز طرفدار نداشته باشد اما باید بدانید که طعم آن هیچ چیزی کم ندارد و حتی در برخی از موارد بهتر است.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت مرغ

+ به مقدار 250 گرم گوشت مرغ

+ به مقدار یک لیوان جعفری خرد شده

+ دو عدد تخم مرغ متوسط

+ دو عدد سیب زمینی متوسط

+ دو عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

طرز تهیه کتلت مرغ

برای تهیه این کتلت توصیه می شود که ابتدا سیب زمینی و پیاز را به خوبی رنده کرده و سپس آنها را درون یک ظرف مناسب قرار دهیم. به سراغ مرغ بروید و ابتدا آن را چرخ کنید. نمک، فلفل، زردچوبه، جعفری خرد شده و تخم مرغ را همراه با مرغ چرخ کرده، به ترکیب سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. حالا کمی روغن درون تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود. حالا که خمیر کتلت آماده شده است، دست های خود را خیس کرده و سپس خمیر با به شکل و اندازه مورد نظر خود درآورده و بعد آن را درون تابه قرار دهید و سرخ کنید. اجازه دهید که کتلت به خوبی مغز پخت شود و بعد از این که رنگ آن به طلایی متمایل شد، از درون تابه درآورید. در نهایت و بعد از این که کتلت ها را درآوردید، می توانید با استفاده از موادی مانند انواع سس و یا چاشنی های مختلف، آنها را به شکل مورد نظر تزیین کنید.

انشالله عبادت شما مورد قبول درگاه حق قرار گیرد و امیدواریم از این غذای افطاری متنوع برای ماه رمضان نهایت لذت را ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا