انواع حلوا

دستور پخت حلوا ترکی ایرمیک یک شیرینی عالی برای اعیاد

ترکیه از جمله کشور هایی است که آشپزی در آن بسیار جدی گرفته می شود و به همین دلیل شما می توانید با غذا های خوشمزه فراوانی در آن آشنا شوید. حلواهای ترکی بسیار معروف هستند به طوری که در سایر کشورهای دنیا نیز آنها را تهیه می کنند. از جمله یکی از مهم ترین این حلواها می توان به حلوا ترکی ایرمیک اشاره کرده که طعم بی نظیری دارد و علاوه بر این، بسیار ساده آماده می شود و از همین رو هر کسی می تواند آن را به تنهایی آماده کند. اگر دوست دارید با دستور پخت حلوا ترکی ایرمیک و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

حلوا ترکی ایرمیک

دستور پخت حلوا ترکی ایرمیک

در تهیه این حلوا از انواع دانه های خوراکی و آجیل استفاده می شود و از همین رو ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که مصرف حلوا ترکی ایرمیک می تواند به بهبود وضعیت سلامتی شما کمک شایانی کند. علاوه بر این، طرز تهیه این حلوا بسیار آسان است که این موضوع یکی از مهم ترین ویژگی هایش به شمار می رود.

غذا های همراه

این حلوا چندان سنگین نیست و به همین دلیل شما می توانید از آن در وعده های صبحانه و عصرانه استفاده کنید. بهترین پیشنهاد این است که درست مانند ترک ها، در کنار آن از قهوه استفاده کنید چرا که طعم تلخ قهوه با این حلوا خنثی می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه حلوا ترکی ایرمیک

+ یک فنجان شکر

+ یک دوم پیمانه آب

+ یک فنجان شیر

+ به مقدار 180 گرم کره

+ یک فنجان و نیم آرد

+ یک چهارم قاشق غذا خوری پودر وانیل

+ یک چهارم فنجان آجیل تفت داده شده

طرز تهیه حلوا ترکی ایرمیک

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که در یک قابلمه، آب، شکر و جوش را مخلوط کرده و سپس بجوشانید.

گام دوم: اجازه بدهید که تمام شکر هایی که در قابلمه ریخته اید، به صورت کامل آب شوند.

گام سوم: در مرحله سوم شما می توانید طعم دهنده ها مانند پودر وانیل را اضافه کنید. البته این طعم دهنده ها اختیاری هستند و شما می توانید از هر ماده ای که ترجیح می دهید، استفاده کنید.

گام چهارم: حالا شما باید به سراغ کره بروید، یک تابه تهیه کرده و کره را درون آن ریخته و حرارت را بر روی ملایم تنظیم کنید. آرد را هم در این مرحله اضافه کنید و شروع کنید به تفت دادن.

گام پنجم: به مدت 15 دقیقه باید آرد را به دقت درون کره تفت بدهید تا رنگ آن به طلایی مایل شود. بعد از این موضوع، می توانید تفت دادن را متوقف کنید.

گام ششم: بعد از این که رنگ آرد به طلایی تبدیل شد، نوبت این است که مخلوط شیر و شکر مه در مرحله اول آماده کرده بودید را، به آن اضافه کنید.

گام هفتم: به آرامی به تفت دادن ادامه بدهید تا ترکیبات روی گاز به قوام مورد نظر دست پیدا کنند. این یعنی به اندازه کافی سفت شوند.

گام هشتم: در مرحله آخر کاری که باید بکنید این است که آجیل های تفت داده شده را به عنوان تزیین به حلوای خود اضافه کنید.

3.3/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا