انواع غذاهای گیاهی و انواع غذای گیاهخواران

آشنایی با دستور پخت نخود ارده یک غذای گیاهی

نخود ارده که بسیاری آن را با نام حمص می شناسند، از جمله خوشمزه ترین غذا های گیاهی است که بیشتر در کشور های عربی از جمله لبنان تهیه می شود. به همین دلیل حمص را یک غذای لبنانی می دانند. اما به دلیل طعم بی نظیر و منحصر به فردی که دارد، این غذا را در بسیاری از کشور های دیگر نیز سرو می کنند. از آنجایی که در تهیه حمص از محصولات گیاهی استفاده می شود، گیاه خواران هم می توانند از آن استفاده کنند. اگر دوست دارید با دستور تهیه نخود ارده آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

نخود ارده

دستور پخت نخود ارده

همان طور که در بالا اشاره شد، حمص یک غذایی محسوب می شود. نکته جالبی که در مورد این غذا وجود دارد این است که در آن مقدار زیادی پروتئین وجود دارد که این موضوع اهمیت حمص را بیشتر می کند. علاوه بر این، ترکیبات این غذا دارای خواص و فواید فراوانی هستند و به همین دلیل مصرف حمص می تواند به تقویت سلامتی نیز کمک شایانی کند. در تمام این موارد، باید طرز تهیه آسان این غذا را نیز در نظر گرفت به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذا های همراه

نخود ارده از جمله غذا های نسبتا سبک به شمار می رود اما شما می توانید از آن به عنوان وعده اصلی نیز استفاده کنید چرا که کالری نسبتا مناسبی دارد. همین موضوع باعث شدت تا حمص برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز مناسب باشد. استفاده از نوشیدنی های گیاهی مانند لیموناد و رانی هلو یک انتخاب هوشمندان محسوب می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه نخود ارده

+ به مقدار 200 گرم نخود خام

+ سه قاشق غذا خوری ارده کنجد

+ سه قاشق غذا خوری روغن زیتون

+ یک حبه سیر

+ یک تا دو عدد لیمو ترش

+ به مقدار دلخواه نمک

به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه نخود ارده

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که نخود ها را به مدت نیم ساعت بجوشانید تا به خوبی بپزند

گام دوم: بعد از این که نخود ها به خوبی پخت، آن را همراه با سیر درون غذاساز ریخته و پودر کنید.

گام سوم: یک ظرف دیگر تهیه کرده و در آن باقی ترکیبات یعنی، روغن زیتون، ارده، آب لیمو ترش و فلفل و نمک را به خوبی ترکیب کنید. بهتر است این ترکیبات را یکی یکی اضافه کنید تا طعمشان از دست نرود.

گام چهارم: در این مرحله باید نخود و سیر را که در غذاساز پودر کرده اید را، به ترکیب بالا اضافه کرده و مخلوط کنید.

گام پنجم: اگر احساس کردید که مخلوط شما بیش از اندازه سفت شده است، می توانید مقدار از آب نخود را به آن اضافه کنید.

گام ششم: دوباره مخلوط بالا را درون غذاساز بریزید تا به خوبی ترکیب شوند.

گام هفتم: بعد از مرحله بالا، غذای شما آماده است و شما می توانید آن را سرو کرده و سپس مقداری روغن زیتون روی آن بریزید تا طعم بهتری پیدا کند.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا