انواع دلمه و کوکو و کتلت

دستور پخت کتلت مراکشی خوشمزه

کتلت از جمله غذا هایی است که به سادگی تهیه می شود و زمان آماده سازی آن نیز بسیار کم است. به همین دلیل، در بسیاری از کشور های دنیا از کتلت به عنوان یکی از محبوب ترین غذا ها یاد می شود. کتلت مراکشی که با نام ماکودا نیز شناخته می شود، از جمله کتلت های محبوب محسوب می شود که به دلیل طعم بی نظیر و منحصر به فردش مورد توجه بسیاری از دوستداران غذا در سراسر دنیا قرار گرفته است. اگر دوست دارید با دستور پخت کتلت مراکشی آشنا شوید، توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کتلت مراکشی

دستور پخت کتلت مراکشی

از آنجایی که در تهیه این کتلت از مواد گوشتی استفاده نمی شود، گیاه خواران نیز می توانند آن را میل کنند. سبزیجات و حبوباتی که در تهیه این غذا به کار رفته است، باعث می شود که مصرف آن بتواند به بهبود وضعیت سلامتی کمک کند. افرادی که در طول سال به صورت مداوم با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند، بهتر است مصرف غذا هایی مانند کتلت مراکشی را در دستور کار خود قرار دهند. در کنار تمام ویژگی هایی که به آنها اشاره شد، نباید  طرز تهیه آسان آن را نیز فراموش کرد.

غذا های همراه

کتلت مراکشی غذایی سبک و کم کالری است اما با این حال شما می توانید از آن در وعده های نهار و شام نیز استفاده کنید. معمولا در کنار کتلت می توان از ماست، دوغ و یا نوشیدنی های گیاهی مانند مارگاریتا و یا لیموناد نیز استفاده کرد. سالاد هایی مانند سالاد کدو سبز نیز می تواند یک انتخاب هوشمندان باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت مراکشی

+ سه عدد سیب زمینی بزرگ

+ دو عدد تخم مرغ

+ دو حبه سیر رنده شده

+ یک قاشق سوپ خوری زیره پودر شده

+ به مقدار لازم نمک

+ به مقدار لازم فلفل سیاه پودر شده

+ یک مشت برگ گشنیز خرد شده

+ یک پیمانه آرد

+ به مقدار لازم روغن

طرز تهیه کتلت مراکشی

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که سیب زمینی ها را آب پز کنید تا به صورت کامل نرم شوند.

گام دوم: بعد از این که نرم شدند، پوست آنها را جدا کرده و سپس چاشنی های خود مانند نمک، فلفل سیاه و زیره را به آن اضافه کنید.

گام سوم: در مرحله سوم باید به سراغ تخم مرغ، سیر و برگ گشنیز خرده شده بروید. این ترکیبات را با هم مخلوط کرده و به خوبی با آنها یک ملات درست کنید.

گام چهارم: با مخلوط که ایجاد شده، باید گلوله درست کنید. البته می توانید از قالب های مخصوص نیز در این زمینه استفاده کنید. به هر ترتیب، مخلوط کتلت را به اندازه های مورد نظر درست کرده و سپس آنها را درون آرد به دقت بغلطانید.

گام پنجم: حالا باید یک ظرف مناسب تهیه کرده و آن را بر روی گاز قرار دهید. روغن مورد نظر خود را درون ظرف ریخته و کتلت ها را به دقت درون آن بگذارید. به محض این که رنگ آنها به طلایی مایل، از درون روغن خارج کنید.

گام ششم: کتلت ها را درون یک ظرف دیگر قرار دهید تا روغن اضافی آنها خارج شده و سپس با اضافه کردن سس، آنها را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا