انواع سوپ

طرز تهیه سوپ گیاهی یک غذای سبک و رژیمی

سوپ از جمله محبوب ترین پیش غذاها به شمار می روند که در بسیاری از کشور های دنیا در انواع مختلف سرو می شوند. از آنجایی که این غذا طبیعت گرم و سبکی دارد، معمولا به عنوان یک وعده عالی برای افرادی که مریض هستند استفاده می شود. از جمله مهم ترین سوپ ها می توان به سوپ گیاهی اشاره کرد که کالری بسیار پایینی دارد و به همین دلیل افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می توانند از آن مصرف کنند. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سوپ گیاهی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

سوپ گیاهی

دستور پخت سوپ گیاهی

همان طور که از اسم این غذا می توان حدس زد، ترکیبات اصلی آن مربوط به گیاهان می شوند. همین موضوع باعث می شود که مصرف این پیش غذا بتواند به بهبود وضعیت شما در بسیاری از موارد کمک کند. از جمله برخی از مهم ترین خواص گیاهان می توان به تقویت سیستم گوارشی، بهبود سیستم ایمنی، کاهش تب و  درمان گلو درد اشاره کرد. این سوپ مانند سوپ جو و شیر نه تنها مزه بسیار بی نظیری دارد، بلکه دستور تهیه بسیار ساده ای دارد و به راحتی آماده می شود.

غذا های همراه

سوپ گیاهی یک پیش غذا سبک است و به همین دلیل از آن می توانید در وعده های شام و نهار استفاده کنید. غذاهایی مانند چیکن پاستا و یا ماکارونی کلاسیک از جمله مکمل های عالی به شمار می روند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ گیاهی

+ دو تا سه عدد پیاز سفید بزرگ

+ به مقدار 100 گرم جو پرک

+ دو تا سه عدد هویج تازه

+ سه برگ بزرگ کلم

+ به مقدار دلخواه رشته سوپي يا ماكاروني شكلي رنگ دار

+ به مقدار دو پیمانه آب مرغ و یا آب گوشت

+ به مقدار 5 قاشق چای خوری آبلیمو

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ یک عدد شلغم بزرگ

+ به مقدار دلخواه رب گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ گیاهی

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این سوپ خوشمزه باید انجام دهید این است که جو پرک را از خیس کنید تا آماده شود.

گام دوم: یک قابلمه مناسب تهیه کرده و سپس تمام موادی که در لیست آورده شده، به غیر از رشته سوپی یا ماکارونی را درون آن قرار دهید.

گام سوم: حالا باید به سراغ جو پرک که خیس خورده بروید و آن را با ترکیباتی که در قابلمه وجود دارد، به خوبی ترکیب کنید.

گام چهارم: وقتی که همه ترکیبات را درون قابلمه به خوبی مخلوط کردید، وقتش است که آن را بر روی گاز گذاشته و سپس حرارت را بر روی ملایم تنظیم کنید تا به خوبی بپزد.

گام پنجم: بعد از این که مواد به جوش آمد، 10 دقیقه منتظر بمانید و سپس رشته سوپی یا ماکارونی شکل دار را به قابلمه اضافه کنید. دوباره به مدت 3 تا 4 دقیقه صبر کنید و بعد آبلیمو را درون قابلمه بریزید.

گام ششم: سوپ را بچشید و اگر میزان نمک و فلفل آن مورد نظرتان، بود می توانید آن را از روی گاز برداشته و بعد از خنک شدن مصرف کنید.

3.2/5 - (13 امتیاز)

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا