انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه دلمه برگ ختمی

دلمه از جمله محبوب ترین انواع غذا های سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. انواع مختلف دلمه وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود هستند. اما به طور کلی می توان گفت که این غذا با ترکیبات گیاهی تهیه می شود و به همین دلیل استفاده از آن می تواند تاثیرات بی نظیری بر روی سلامتی شما داشته باشد. از جمله یکی از خوشمزه ترین دلمه ها می توان به دلمه برگ ختمی اشاره کرد که شاید چندان شناخته نباشد اما طعم بی نظیری دارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این دلمه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

دلمه برگ ختمی

دستور پخت دلمه برگ ختمی

ترکیب اصلی این ماده مربوط به برگ ختمی می شود که برای سال ها از آن به عنوان یکی از بهترین دارو های گیاهی استفاده می شده است. جالب است بدانید که فواید متعدد و فراوانی را به مصرف این گل نسبت می دهند که از میان برخی از مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند درمان میگرن، جلوگیری از مشکلات عصبی، بهبود هضم، تقویت سلامت پوست و بهبود سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه بر این خاصیت ها، این دلمه بسیار ساده تهیه می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی در خانه و با کمترین امکانات تهیه کند.

غذا های همراه

دلمه برگ ختمی یک غذای رژیمی بسیار خوشمزه است که شما می توانید آن را به عنوان شام و یا نهار مصرف کنید. نوشیدنی های گیاهی مانند موهیتو و یا مارگاریتا از جمله مکمل های بی نظیر به شمار می روند. علاوه بر این، چاشنی هایی مانند سس فرانسوی و یا سس پرتقال می توانند طعم این غذا را از آنچه که هست، بهتر کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه دلمه برگ ختمی

+ به مقدار نصف پیمانه عدس

+ به مقدار نصف پیمانه نخود فرنگی

+ به مقدار 500 گرم برنج

+ به مقدار 200 گرم گوشت چرخ کرده

+ به تعداد یک دانه پیاز متوسط

+ به مقدار یک کیلوگرم سبزی هایی مانند تره ، جعفری ، شوید ، گشنیز

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار نصف پیمانه لپه

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به مقدار 500 گرم برگ گل ختمی

طرز تهیه دلکه برگ ختمی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این دلمه خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را خرد کرده و سپس آن را به همراه گوشت به خوبی در روغن تفت دهید.

گام دوم: سبزی ها را نیز بعد از این که به خوبی شستید، در روغن تفت دهید.

گام سوم: سپس به سراغ حبوبان بروید که از قبل آنها را خیس کرده اید. حبوبات را آبپز کرده و بعد آن را همراه با سبزی تفت داده شده به پیاز و گوشت اضافه کنید. تمام این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

گام چهارم:موادی که تفت داده شده اند را به اندازه دلخواه درون برگ های ختمی بریزید و سپس آنها را درون یک قابلمه قرار دهید تا به مدت یک و نیم تا دو ساعت بپزند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا