سوپ و سالاد

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و آشنایی با طرز پخت آن

در سال های اخیر، متخصصان تغذیه بیش از پیش به فواید و تاثیرات بی نظیر سالاد بر روی سلامتی پی برده اند و به همین دلیل توصیه می کنند که از این غذا قبل از غذای اصلی استفاده کنید. همچنین افرادی که گیاه خوار هستند، سالاد به عنوان یکی از اصلی ترین وعده های تغذیه شان به حساب می آید. یکی از پرطرفدارترین انواع سالاد، سالاد کلم بروکلی است که طعم منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سالاد کلم بروکلی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سالاد کلم بروکلی

دستور تهیه سالاد کلم بروکلی

ترکیب اصلی این سالاد مربوط به بروکلی می شود. بروکلی یکی از مهم ترین اعضای خانواده کلم ها محسوب می شود که دارای فواید فراوانی است. از جمله مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی، جلوگیری از انواع سرطان، بهبود هضم، تقویت سلامت پوست، بهبود دستگاه ایمنی و جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد. علاوه بر این، دستور تهیه این سالاد بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در زمان کوتاهی آماده کند.

غذا های همراه

سالاد کلم بروکلی به عنوان یک پیش غذا سرو می شود اما اگر شما قصد کاهش وزن دارید، از آن به عنوان غذای اصلی نیز می توانید استفاده کنید. در غیر این صورت، انواع پلو و یا حتی انواع پیتزا می توانند مکمل های خوبی با این سالاد باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد کلم بروکلی

+ یک گل متوسط و تازه کلم بروکلی

+ به لیوان دانه های انار

+ دو عدد هویج تازه و متوسط

+ یک عدد پیاز قرمز کوچک

+ یک فنجان مغز تخم آفتاب گردان

+ یک فنجان دانه های ذرت

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری کشمش

+ به مقدار دلخواه ماست سفد

+ به مقدار دلخواه سس مایونز

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

دستور تهیه سالاد کلم بروکلی

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این سالاد باید انجام دهید این است که آن را خرد کرده و سپس درون آب قرار دهید.

گام دوم: بعد از چند دقیقه، مقداری نمک در آن بریزید تا به خوبی ضد عفونی شود و سپس آن را از آب خارج کرده و به خوبی بشویید.

گام سوم: در مرحله سوم هویج ها را به دقت بشویید و سپس با رنده، درشت رنده کنید.

گام چهارم: حالا به سراغ پیاز قرمز بروید و سپس آن را با صورت نگینی ریز خرد کنید و در نهایت آن را با سایر مواد اضافه کنید.

گام پنجم: برای تهیه کردن سس می توانید از دستور عمل مخصوص خود استفاده کنید و یا این که ماست سفت و سس مایونز را با هم ترکیب کرده و بعد آن را بر روی سالاد بریزید. از این سس می توانید برای تزیین نیز استفاده کنید.

گام ششم: بعد از این که سس آماده شد و سالاد را به طرز مورد نظر تزیین کردید، باید آن را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید و سپس مصرف کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا