انواع سس ها

طرز تهیه سس باربیکیو و مواد مورد نیاز آن

سس باربیکیو از جمله یکی از محبوب ترین چاشنی های آمریکایی است که طرفداران زیادی دارد. این سس مشخص نیست در چه زمانی کشف شده اما برخی از روایت ها حاکی از این است که کریستف کلمب اولین کسی بود که آن را از آمریکا به اروپا منتقل کرد. در واقع، مبدع اصلی آن را بومی های آمریکایی می دانند. امروزه شما می توانید این سس را به راحتی از فروشگاه های معتبر با برند های مختلف تهیه کنید. اگر دوست دارید با دستور تهیه سس باربیکیو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سس باربیکیو

دستور تهیه سس باربیکیو

در تهیه این سس از انواع سبزیجات و حبوبات استفاده می شود و به همین دلیل است که طعم بسیار لذیذ و منحصر به فردی داشته و همچنین برای سلامتی نیز مفید است. معمولا از این سس برای طعم دادن به غذا هایی مانند گوشت، مرغ، پیتزا و پاستا، ماهی، سیب زمینی و برگر استفاده می شود. علاوه بر طعم بی نظیر این سس، جالب است بدانید طرز تهیه آن بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذا های همراه

همان طور که در بالا اشاره شد از این سس می توان برای طعم دادن به بسیاری از غذا های مختلف استفاده کرد اما پیشنهاد ما به شما این است که آن را با هات داگ، رست بیف و یا بیف استراگانوف امتحان کنید. نوشیدنی هایی تند مانند مارگاریتا نیز از جمله مکمل های عالی هستند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس باربیکیو

+ سه قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ یک قاشق غذا خوری آبلیمو

+ دو قاشق غذا خوری سرکه سفید

+ یک دوم پیمانه آب

+ دو قاشق غذا خوری روغن

+ یک قاشق غذا خوری شکر

+ نصف قاشق چای خوری زنجبیل

+ نصف قاشق چای خوری زیره سیاه

+ یک قاشق چای خوری تخم گشنیز

+ نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه

+ نصف قاشق مربا خوری فلفل قرمز

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه سس باربیکیو

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این سس باید انجام دهید این است که زنجبیل، زیره، تخم گشنیز، آبلیمو، آب و سرکه را به خوبی مخلوط کرد و سپس در کناری بگذارید.

گام دوم: در این مرحله باید موادی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، روغن، شکر و روغن و رب را درون یک تابه ریخته و سپس به خوبی تفت دهید.

گام سوم: زمانی که در حال تفت دادن هستید اجازه دهید که رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شود. آن را بچشید اگر تند نبود، باز هم فلفل اضافه کنید.

گام چهارم: حالا موادی که در مرحله اول آنها را تهیه کرده بودیم را به تابه اضافه می کنیم و با حرارت ملایم شروع به هم زدن می کنیم.

گام پنجم: تا زمانی که ترکیبات موجود در تابه غلیظ نشده اند، به هم زدن ادامه دهید. بعد از غلیظ شدن اجازه دهید تا جوش بیاید.

گام ششم: بعد از این که سس به خوبی جوش آمد، باید گاز را خاموش کنید.

گام نهم: سس باربیکیوی شما آماده است و می توانید بعد از خنک شدن از آن استفاده کنید.

3.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا