تازه های انواع مربا و ترشیجات

طرز تهیه مارمالاد هلو خوشمزه در خانه

یکی از مقوی ترین چیزهایی که شما می توانید از آن در وعده های صبحانه و عصرانه استفاده کنید، مارمالاد است. شاید بسیاری از شما فرق بین مارمالاد و مربا را ندانید. در واقع تفاوت اصلی این دو به تکه های میوه برمی گردد. همان طور که می دانید، در مربا تکه های میوه وجود دارد اما در مارمالاد آنها به صورت کامل له شده اند. انواع مختلفی مارمالاد وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین آنها با هلو درست می شود. اگر دوست دارید با دستور تهیه مارمالاد هلو آشنا شوید، توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

مارمالاد هلو

دستور پخت مارمالاد هلو

هلو یکی از میوه های خوشمزه و مفید است که سرشار از ترکیبات بی نظیر مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف می باشد. مربای هلو شاید از نظر بسیاری از افراد طعمی منحصر به فرد داشته باشد اما بدون شک مارمالاد این میوه، چیز دیگری است. یکی از نکات مهم دیگر در مورد مارمالاد هلو این است که طرز تهیه آن بسیار ساده است و از همین رو هر کسی می تواند آن را به تنهایی در خانه آماده کند.

غذا های همراه

همان طور که در بالا اشاره شد، از مربا و مارمالاد به عنوان عصرانه و صبحانه استفاده می شود چرا که نسبتا سبک هستند. شما می توانید از انواع کیک ها و شیرینی ها در کنار مارمالاد استفاده کنید. از جمله مهم ترین این کیک ها می توان به کیک هویج اشاره کرد که هارمونی خوبی با طعم هلو ایجاد می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه مارمالاد هلو

+ به مقدار سه لیوان شکر

+ چند قطره اسانس وانیل برای طعم دهی

+ به مقدار 500 گرم هلو

+ به مقدار سه لیوان آب

+ به مقدار یک چهارم قاشق چای خوری آبلیمو

طرز تهیه مارمالاد هلو

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این مارمالاد انجام دهید این است که هلو ها را به دقت بشویید و سپس آنها را درون آب جوش قرار دهید.

گام دوم: سپس باید به مدت 5 دقیقه صبر کرده و بعد هلو ها را از آب جوش درآورده و درون آب سرد قرار دهید.

گام سوم: حالا کاری که باید بکنید این است که هلو ها را از آب سرد درآورده و شروع به پوست کندن آنها کنید. به هیچ عنوان نباید پوست بر روی میوه ها بافی مانده باشد.

گام چهارم: بعد از پوست گرفتن هلوها، آنها را خرد کنید و سپس همراه با سایر مواد مانند آبلیمو، آب و شکر در یک قابلمه قرار داده و سپس ظرف را بر روی گاز گذاشته و حرارت را به صورت ملایم تنظیم کنید. یک ساعت زمان بدهید تا هلو ها به صورت کامل بپزند.

گام پنجم: در این یک ساعت تمام مواد موجود در قابلمه باید به صورت کامل بجوشند.

گام ششم: در آخر باید اسانس وانیل را به ترکیب روی گاز اضافه کرده و سپس طرف مورد نظر را از روی گاز بردارید.

گام هفتم: بعد از این که مواد موجود در قابلمه سرد شدند، آنها را درون مخلوط کن ریخته و به خوبی میکس کنید تا همه چیز یک دست شود.

گام هشتم: ترکیب به دست آمده را درون یک ظرف شیشه ای قرار داده و درون یخچال بگذارید تا سرد شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا