انواع نوشیدنی ها

طرز تهیه موهیتو، یک نوشیدنی گیاهی

موهیتو یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی است که با استفاده از میوه ها و سبزیجات تهیه می شود. با نزدیک شدن به فصل تابستان، نیاز به مصرف نوشیدنی های خنک بیش از پیش احساس می شود. این نوشیدنی برای اولین بار در کشور کوبا تهیه شد اما به دلیل طعم منحصر به فرد و بی نظیر آن به سرعت به سایر کشور های دنیا منتقل شد. علاوه بر طعم بی نظیر، طرز تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی آماده کنید. اگر دوست دارید با طرز تهیه موهیتو آشنا شوید، توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

موهیتو

دستور تهیه موهیتو

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در تهیه این نوشیدنی از ترکیب های گیاهی مانند نعنا استفاده می شود. این موضوع باعث شده تا مصرف موهیتو بتوانند تاثیرات مثبت زیادی بر روی سطح سلامت داشته باشد. از جمله برخی از مهم ترین خواص این نوشیدنی می توان به مواردی مانند بهبود هضم، تقویت دستگاه ایمنی، تقویت سلامت پوست و پیشگیری از بیماری های گوارشی اشاره کرد. در ضمن، آماده کردن این نوشیدنی بسیار ساده است و تقریبا هر کسی می تواند آن را با کمترین امکانات درست کند.

غذا های همراه

موهیتو یک نوشیدنی طبیعی است که شما می توانید آن را در هر موقعیت و وعده ای مصرف کنید. در بسیاری از کشور ها، این نوشیدنی همراه با غذا های تند مصرف می شود چرا که طعم بی نظیر آن می تواند یک مکمل عالی با غذا هایی مانند پاستا پروسیوتو و یا پپرونی ایجاد کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه موهیتو

+ به مقدار سه پیمانه آب

+ به مقدار یک پیمانه و نیم شکر

+ به مقدار دو پیمانه برگ نعنا تازه

+ به مقدار دو پیمانه شربت لیمو

+ به مقدار یک پیمانه آبلیمو

+ به مقدار 8 پیمانه آب گازدار و یا سودا

+ چند برش لیمو ترش برای تزیین

طرز تهیه موهیتو

گام اول: اولین کاری برای تهیه این نوشیدنی باید انجام دهید این است که دو پیمانه از سه پیمانه آب را با شکر مخلوط کرده و آن را درون یک ظرف مناسب قرار دهید.

گام دوم: این محلول را باید به مدت 5 دقیقه دورن مایکروویو قرار دهید تا آماده شود.

گام سوم: حالا باید نعنا را به آب اضافه کرده و آن را به خوبی هم بزنید. اجازه دهید که نعنا به مدت 5 دقیقه درون آب باقی بماند تا طعمش اضافه شود.

گام چهارم: بعد از این که به مدت 5 دقیقه صبر کردید، برگ های نعنا را از درون آب درآورده و به خوبی فشار دهید تا آبشان به خوبی خارج شود.

گام پنجم: حالا باید شربت لیمو، آبلمیو و یک پیمانه آب باقی مانده را به صورت جداگانه در یک پارچ با همدیگر به خوبی ترکیب کنید.

گام ششم: در این مرحله باید شربت نعنایی که در بالا درست کرده ایم را با این ترکیب مخلوط کنیم.

گام هفتم: در انتها کاری که باید بکنید این است که آب گازدار یا همان سودا را به ترکیب اضافه کنید.

گام هشتم: نوشیدنی شما آماده است و می توانید آن را با برش های لیمو تزیین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا