مربا و شربت

طرز تهیه مربا گلابی مخصوص

مربا از جمله وعده های غذایی است که این روز ها از جایگاه ویژه ای در میان خانواده ها برخوردار می باشد چرا که همان طور می دانید، مربا از جمله های غذا های اصلی در صبحانه به شمار می رود. متخصصان تغذیه تاکید ویژه ای بر روی وعده صبحانه دارند و بدون شک استفاده از ترکیبات میوه ای که در خود انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان های قدرتمند را دارند، انتخاب عاقلانه ای است. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با طرز تهیه مربا گلابی و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است که با ما در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

مربا گلابی

دستور تهیه مربا گلابی

همان طور که قابل حدس است، ماده اصلی برای تهیه این غذا مربوط به گلابی می شود. این میوه خوشمزه که طرفداران زیادی نیز دارد، سرشار از ویتامین ث، آ و آنتی اکسیدان های مختلف است. این ترکیبات می توانند بر روی بسیاری از بخش های بدن تاثیرات مثبت بگذارند. از جمله مهم ترین خواص گلابی می توان به تقویت دستگاه ایمنی، کاهش وزن، سم زدایی بدن، جلوگیری از انواع بیماری و بهبود سلامت پوست اشاره کرد. شما می توانید این میوه را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کنید.

غذا های همراه

از انواع مربا، مانند مربا گلابی در وعده های صبحانه استفاده می شود. شما می توانید این مربا را با استفاده از نان های فانتزی مانند نان تست مصرف کنید و یا این که آن را با مواد دیگری مانند خامه ترکیب کنید تا طعمی جدید و منحصر به فرد به وجود آورید.

مواد مورد نیاز برای تهیه مربا گلابی

+ به مقدار یک کیلو گلالبی سالم و تازه

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری آبلیمو طبیعی

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری پودر وانیل

+ به مقدار یک کیلو شکر سفید

+ به مقدار دلخواه پودر هل

طرز تهیه مربا گلابی

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که گلابی ها را در ابعاد کوچک تر خرد کنید. نوع این خرد کردن کاملا اختیاری است.

گام دوم: بعد از خرد کردن، باید دانه های گلابی را خارج کنید.

گام سوم: اگر مایل باشید می توانید پوست گلابی را نیز جدا کنید که البته این موضوع کاملا اختیاری است.

گام چهارم: گلابی ها را درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس آنها را به مدت 20 تا 30 دقیقه با مقداری آب جوش بپزید تا نرم شوند.

گام پنجم: بعد از این که گلابی ها به اندازه کافی جوشیدند، می توانید هل و شکر را به آن اضافه کنید.

گام ششم: شعله حرارت را بعد از جوش آمدن کم کرده و به 3 الی 4 ساعت اجازه دهید که مربا بپزد و سپس می توانید آبلیمو را به آن اضافه کنید.

گام هفتم: سپس باید مربا را از رو گاز برداشته و بعد به آن وانیل اضافه کنید و اجازه دهید که خنک شود.

گام هشتم: اجازه دهید تا مربا به اندازه کافی خنک شود. بعد از این که این اتتفاق رخ داد، بهتر است مربا ها را درون ظرف های شیشه ای مناسب ریخته و سپس آنها را درون یخچال قرار دهید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا