انواع نوشیدنی ها

آموزش تهیه نوشیدنی مارگاریتا در خانه

بیشتر افراد بعد از شنیدن نام مارگاریتا به یاد پیتزا می افتند اما جالب است بدانید که یک نوشیدنی معروف نیز به همین اسم وجود دارد که در بسیاری از کشور های دنیا مصرف می شود و طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی مکزیکی با مقداری تکیلا درست می شد و هدف از آن نیز برطرف کردن اعتیاد به الکل بود اما امروزه در سایر کشور های دنیا، علی الخصوص ایران، تکیلا را حذف کرده اند. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه نوشیدنی مارگاریتا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

نوشیدنی مارگاریتا

دستور تهیه نوشیدنی مارگاریتا

این نوشیدنی در حال حاضر با مرکباتی مانند لیمو تهیه می شود و به همین دلیل می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر روی سلامتی داشته باشد. همان طور که می دانید، لیمو به عنوان یکی از اصلی ترین منابع ویتامین ث به شمار می رود. این ویتامین وظایف مختلفی در بدن دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه ایمنی بدن، ساخت کلاژن و خنثی کردن آسیب های رادیکال های آزاد اشاره کرد. البته به جز لیمو، می توان از مرکبات دیگری مانند پرتقال نیز استفاده کرد.

غذا های همراه

مارگاریتا به عنوان یک نوشیدنی سنتی مکزیکی شناخته می شود و به همین دلیل بهتر است آن را با سایر غذا های مکزیکی مانند تاکو و یا نان ترتیلا مصرف کنید. علاوه بر این، پیتزا پپرونی نیز می تواند یک انتخاب عالی باشد. در حال حاضر مارگاریتا رویال، مارگاریتا آبی، اورنچ مارگاریتا و مارگاریتای معمولی به عنوان محبوب ترین انواع این نوشیدنی به شمار می روند.

مواد مورد نیاز برای تهیه نوشیدنی مارگاریتا

+ چهار عدد لیمو ترش متوسط و تازه

+ 50 گرم نعنای تازه و خرد شده

+ چند قطعه یخ های مرکبی

+ چند لیوان آب خنک

+ مقداری سودا برای گاز دار کردن

طرز تهیه نوشیدنی مارگاریتا

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این نوشیدنی لذیذ باید انجام دهید این است که نعناهای تازه را با آب مورد شست و شو قرار دهید و سپس آنها را خرد کنید.

گام دوم: بعد از این که نعنا ها خشک شد، باید آنها را همراه با قطعه های یخ مرکبی درون مخلوط کن قرار دهید و سپس مخلوط کن را روشن کرده و اجازه دهید تا ترکیب آنها به خوبی مخلوط شود.

گام سوم: حالا باید لیمو های مورد نظر را شسته و سپس به خوبی پوست بگیرید. سعی کنید که به گوشت میوه آسیبی وارد نشود.

گام چهارم: لیموی پوست کنده شده را به نعنا و یخ اضافه کنید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید تا ترکیب به خوبی هم زده شود.

گام پنجم: دقت داشته باشید که برای هر لیوان مارگاریتا باید یک لیمو ترش در نظر بگیرید.

گام ششم: مخلوط به دست آمده را درون لیوان که به آب خنک پر شده است، بریزید.

گام هفتم: حالا باید مقداری سودا به لیوان آب اضافه کنیم تا نوشیدنی گاز دار شود. نوشیدنی خود را درون یخچال قرار دهید تا سرد شد و سپس می توانید آن را همراه با اعضای خانواده مصرف کنید.

3/5 - (26 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا