خوراک ساده

طرز تهیه اشکنه گردو به همراه آموزش گام به گام

اشکنه از جمله یکی از قدیمی ترین غذا های ایرانی است که قدمت آن به چند قرن پیش برمی گردد. این غذا طعم بسیار خوشمزه ای دارد و بسیار ساده تهیه می شود و به همین دلیل است که در میان بیشتر مردم طرفداران زیادی دارد. معمولا در تهیه اشکنه از ترکیبات گیاهی، حبوبات و غلات استفاده می شود و به همین دلیل است که ارزش غذایی بالایی دارند. از جمله یکی از بهترین نمونه ها می توان به اشکنه گردو اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این اشکنه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

اشکنه گردو

دستور پخت اشکنه گردو

این غذا که سنتی استان مرکزی است، طعم فوق العاده ای دارد و به همین دلیل آن را در استان های دیگر نیز درست می کنند. ماده اصلی این غذا مربوط به گردو می شود. همان طور که می دانید گردو بسیار مقوی است و تاثیرات فراوانی بر روی سلامتی می گذارد. از جمله مهم ترین خواص گردو می توان به مواردی مانند تقویت حافظه، جلوگیری از بیماری های مزمن، کاهش التهاب و درمان کم خونی اشاره کرد. علاوه بر این مواد، باید اشاره کرد که این غذا بسیار ساده تهیه می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

این غذا چندان سنگین نیست اما شما می توانید از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. معمولا ترشی غوره و یا سالاد فصل می تواند یک مکمل عالی برای این غذا محسوب شود. مصرف دوغ نیز از دیگر انتخاب های عالی به شمار می رود.

مواد مورد نیاز برای تهیه اشکنه گردو

+ به تعداد بیست عدد گردو نسبتا بزرگ

+ به تعداد یک عدد سیب زمینی متوسط تازه

+ به تعدا یک عدد پیاز سفید متوسط

+ به مقدار دلخواه آب

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به تعداد یک عدد گوجه فرنگی

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

طرز تهیه اشکنه گردو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را شسته و سپس آن را به خوبی خرد کنید. پیاز خرد شده را درون تابه قرار داده و به دقت تفت دهید.

گام دوم: حالا باید سراغ خرد کردن سایر مواد، یعنی گردو ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی بروید. بعد از این که آنها را به اندازه های دلخواه خرد کردید، درون تابه ریخته و با پیاز تفت دهید.

گام سوم: اجازه دهید مواد با یکدیگر مخلوط شده و به خوبی بپزند. در کمترین حالت باید به مدت دو ساعت صبر کنید.

گام چهارم: بعد از این که ترکیبات بالا به خوبی پخته شدند، باید به آنها ادویه ها، یعنی نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. البته بهتر است آنها را با فاصله درون غذا بریزید تا طعم همه آنها یک دست باشد.

گام پنجم: غذای شما آماده است و شما می توانید بعد از تزیین، آن را سرو کرده و سپس میل کنید.

4.8/5 - (102 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا