انواع نوشیدنی ها

آموزش طرز تهیه شربت آلوئه ورا

با نزدیک شدن به فصول گرم سال، استفاده از نوشیدنی های سرد به شدت افزایش پیدا می کند. بدین منظور بهتر است مصرف نوشیدنی های طبیعی که از میوه ها و یا گیاهان به دست می آیند را در دستور کار خود قرار دهید. از جمله یکی از گیاهانی که می تواند یک شربت عالی ایجاد کند، آلوئه ورا می باشد. این گیاه نه تنها طعم بی نظیری دارد، بلکه دارای میزان زیادی آب است که این موضوع برای رفع تشنگی اهمیت زیادی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه شربت آلوئه ورا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

شربت آلوئه ورا

دستور تهیه شربت آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از مهم ترین گیاهان دارویی است که دارای فواید و ویژگی های فراوانی است به طوری که از آن برای پیشگیری و درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های مزمن استفاده می شود. از جمله برخی از مهم ترین خواص این گیاه می توان به موارد مهمی مانند تقویت سلامت پوست، بهبود سیستم ایمنی، جلوگیری از سرطان، کاهش التهاب، بهبود خونرسانی، کاهش فشار خون و تقویت حافظه اشاره کرد. دانشمندان باور دارند که این موضوع ناشی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های قدرتمند آلوئه ورا می باشد. علاوه بر این مسائل، جالب است بدانید که طرز تهیه این شربت بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را درست کند.

غذاهای همراه

شربت آلوئه ورا از جمله نوشیدنی های گوارایی می باشد که شما می توانید در فصول گرم سال آن را تهیه کرده و از خواص و طعم بی نظیرش استفاده کنید. در کنار این شربت، انواع کیک ها و تارت ها مانند تارت خرما و یا مافین نیز می توانند انتخاب های هوشمندانه ای باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه شربت آلوئه ورا

+ مقداری ژل صاف آلوئه ورا و یا یک برگ کامل آلوئه ورا

+ به تعداد یک عدد لیمو ترش تازه و یا پرتقال نسبتا بزرگ

+ به تعداد پنج تا شش قاشق غذا خوری عسل

+ به تعداد چهار لیوان آب

طرز تهیه شربت آلوئه ورا

گام اول: نخستنین کاری که برای تهیه این شرب گوارا باید انجام دهید این است که ابتدا برگ آلوئه ورا به دقت شسته و سپس آن را خشک کنید.

گام دوم: برای این که بتواند ژل آلوئه ورا را به دست بیاورید، باید برگ را از بالا و پایین برش دهید و سپس کمی فشار به آن وارد کنید تا ژل به بیرون تراوش کند. البته اگر از ژل آماده استفاده کنید این مراحل را نباید انجام دهید.

گام سوم: حالا ژل آلوئه ورا ر با سایر مواد مانند پرتقال یا لیمو ترش خرد شده، درون میکسر بریزید و آنها را به خوبی مخلوط کنید.

گام چهارم: بعد از این که مواد موجود در میکسر به خوبی ترکیب شدند، بهتر است آنها را درون یخچال قرار دهید و چند ساعت صبر کنید.

گام پنجم: بعد از این که شربت به اندازه کافی خنک شد، می توانید آن را همراه با تخم ریحان، گلاب و نعنای تازه میل کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا