انواع نوشیدنی ها

دستور تهیه اسموتی موز و بادام و مواد مورد نیاز آن

اسموتی از جمله نوشیدنی های بسیار محبوب به حساب می آید که مصرف آن در تابستان می تواند بسیار مفید باشد چرا که اسموتی ها از میوه ها به دست می آیند و به همین دلیل در فصول گرم سال می توانند به شما در رفع تشنگی و جلوگیری از گرمازدگی کمک کنند. از جمله یکی از مهم ترین انواع اسموتی، می توان به اسموتی موز و بادام اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی دارد و این روز ها در بیشتر قسمت های دنیا سرو می شود. این نوشیدنی به دلیل طعم بی نظیر و منحصر به فردی که دارد، برای هر ذائقه ای مناسب می باشد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه اسموتی موز و بادام آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

اسموتی موز و بادام

دستور تهیه اسموتی موز و بادام

همان طور که می دانید، مهم ترین ترکیبات این نوشیدنی مربوط به موز و بادام می شوند. هر دوی این آیتم ها دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند به طوری که می توانند به شما در بسیاری از موارد کمک کنند. از جمله برخی از مهم ترین ویژگی ها و خواص موز و بادام می توان به مواردی مانند تقویت انرژی، جلوگیری از بیماری های مزمن، تقویت حافظه، بهبود خونرسانی و تقویت سلامت قلب اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه کردن این اسموتی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

اسموتی موز و بادام از جمله نوشیدنی هایی است که شما می توانید آن را قبل از تمرینات ورزشی و یا در عصرانه میل کنید چرا که همان طور اشاره شد، ترکیبات موجود در آن به شدت انرژی زا هستند. علاوه بر این، کیک خامه ای، شیرینی سوئدی و یا مربای آلبالو می توانند مکمل های خوشمزه ای برای مصرف این نوشیدنی باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسموتی موز و بادام

+ به تعداد یک عدد موز تازه

+ به مقدار یک فنجان شیر بادام

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری بادام

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری ماست خامه ای

+ به مقدار یک دوم قاشق چای خوری وانیل

+ به مقدار یک تا دو قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه باید انجام دهید این است که بادام هایی که از قبل خیس کرده اید را، پوست بگیرید.

گام دوم: بادام های پوست گرفته شده را همراه با یک پیمانه آب سرد درون مخلوط کن بریزید تا شیر بادام به دست بیاید.

گام سوم: در این مرحله باید موز، کره بادام زمینی، وانیل و ماست خامه ای و شیر را نیز در میکسر ریخته و به خوبی با شیر بادام مخلوط کنید.

گام چهارم: عسل را به میکسر اضافه کرده و دوباره ترکیبات را مخلوط کنید.

گام پنجم: بعد از این که همه ترکیبات مخلوط شدند، اسموتی را درون یخچال گذاشته و بعد از خنک شدن میل کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا