خوراک ساده

دستور تهیه خوراک اسفناج به همراه آموزش ساده آن

یکی از محبوب ترین انواع غذاها که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارند، خوراک است. معمولا خوراک ها با ترکیبات گیاهی، حبوبات، غلات و مواد گوشتی تهیه می شوند و به همین دلیل است که ارزش غذایی بالایی دارند. مصرف خوراک به صورت منظم می تواند سلامت شما را تقویت کرده و از بسیاری بیماری ها جلوگیری کند. از جمله مهم ترین انواع خوراک می توان به خوراک اسفناج اشاره کرد که طعم بسیار بی نظیر و منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام به مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خوراک اسفناج

دستور پخت خوراک اسفناج

ترکیب اصلی این خوراک مربوط به اسفناج می شود که به عنوان یکی از مقوی ترین سبزیجات به شمار می رود که می تواند به سلامت شما در بسیاری از موارد کمک کند. از جمله برخی از مهم ترین خواص اسفناج می توان به مواردی مانند درمان کم خونی، تقویت دستگاه گوارشی، بهبود هضم، کاهش وزن و تقویت سلامت پوست اشاره کرد. علاوه بر این موارد، این خوراک بسیار ساده تهیه می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

خوراک اسفناج یک غذای نسبتا سبک است که می تواند به عنوان وعده اصلی در نهار و شام سرو شود. شما می توانید در کنار این خوراک خوشمزه از انواع سالادهای مختلف مانند سالاد کنگر، سالاد شیرازی و یا سالاد خیار استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه خوراک اسفناج

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری زعفران آب شده

+ به مقدار دلخواه پنیر پیتزا

+ به تعداد یک عدد لیموترش کوچک

+ به تعداد یک عدد پیاز خرد شده

+ به مقدار دو قاشق سوپ خوری کره

+ به تعداد سه عدد زرده تخم مرغ

+ به مقدار سه لیوان پنیر فتا

+ به مقدار 450 گرم اسفناج

+ به مقدار دلخواه فلفل سیاه

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه خوراک اسفناج

گام اول: نخستین کاری که باید انجام دهید این است که اسفناج های شسته شده را خرد کرده و سپس با مقداری آب و نمک بر روی گاز بگذارید تا بپزند.

گام دوم: بعد از این که اسفناج شما بخار پز شد، پیاز داغ را به آن اضافه کنید.

گام سوم: در این مرحله باید تکه های پنیر فتا را به صورت درشت بر روی اسفناج بریزید.

گام چهارم: سپس روی پنیر فتا را با پنیر پیتزا بپوشانید.

گام پنجم: فر را بر روی دمای 180 درجه تنظیم کرده و سپس اسفناج را درون آن قرار دهید تا به خوبی بپزد.

گام ششم: بعد از این که 10 دقیقه سپری شد، آن را از فر خارج کرده و رویش را با زرده تخم مرغ و زعفران تزیین کنید و دوباره به مدت 5 دقیقه درون فر قرار دهید تا این مواد نیز به خوبی بپزند.

گام هفتم: بعد از این که 5 دقیقه تمام شد، می توانید خوراک خود را از درون فر دربیاورید و بعد از این که خنک شد، آن را سرو کرده و میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا