سوپ و سالاد

دستور تهیه سالاد قارچ

سالاد ها از جمله پیش غذاهای بسیار محبوب به شمار می روند که طرفداران زیادی دارند. همان طور که می دانید، برای تهیه سالاد معمولا از ترکیباتی مانند حبوبات، غلات، سبزیجات، میوه ها و مواد گوشتی استفاده می شود و به همین دلیل است که این پیش غذا دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد. در حال حاضر انواع مختلف از سالاد وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و ترکیبات خاص و منحصر به فرد خود هستند. از جمله یکی از مهم ترین این سالاد ها می توان به سالاد قارچ اشاره کرد که طعم بی نظیری دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این سالاد آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

سالاد قارچ

دستور تهیه سالاد قارچ

این سالاد از جمله نمونه های به شدت مقوی محسوب می شود که می تواند به صورت قابل توجه های به بهبود وضعیت سلامتی شما کمک کند. این موضوع بدون شک بخاطر قارچ است. همان طور که می دانید، قارچ دارای فواید و ویژگی های درمانی سرشاری می باشد. از میان برخی از مهم ترین خواص قارچ می توان به مواردی مانند بهبود گوارش، تقویت دستگاه ایمنی، کاهش وزن، تقویت سلامت قلب، جلوگیری از بیماری های مزمن، بهبود حافظه و افزایش انرژی اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که این سالاد دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی آماده کند.

غذاهای همراه

سالاد قارچ از جمله پیش غذاهایی است که شما حتی می توانید در برخی از موارد از آن به عنوان وعده اصلی نیز استفاده کنید چرا که مواد به کار رفته در آن دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند. بهتر است این سالاد را در کنار میگو، خرچنگ و یا سایر غذاهای دریایی میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد قارچ

+ به مقدار 400 گرم قارچ

+ به تعداد یک عدد گوجه فرنگی

+ به مقدار 100 گرم کنسرو ذرت

+ به تعداد بیست عدد پیازچه

+ به تعداد یک عدد خیار

+ به مقدار پنج قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

+ به تعداد یک عدد لیموترش

+ به تعداد یک قوطی کنسرو نخود فرنگی

+ به تعداد یک ساقه کرفس

+ به مقدار دلخواه روغن زیتون

+ به مقدار دلخواه فلفل و نمک

طرز تهیه سالاد قارچ

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد خوشمزه باید انجام دهید این است که پیازچه ها را به خوبی خرد کرده و سپس آنها را با موادی مانند قارچ، ذرت، جعفری و نخود فرنگی مخلوط کنید.

گام دوم: بعد از این که ترکیبات بالا را به خوبی هم زدید، باید به سراغ چاشنی ها بروید و سپس نمک، فلفل و روغن زیتون را به ترکیب اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. بهتر است تا جایی که امکان دارد از نمک کمتر استفاده کنید چرا که این ماده تاثیرات منفی زیادی بر روی بدن می گذارد.

گام سوم: حالا سالاد شما آماده شده است و می توانید آن را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا