انواع نوشیدنی ها

دستور تهیه موکا سرد و آشنایی با مواد اولیه آن

نوشیدنی های گرم همواره طرفداران خاص خودشان را دارند و از همین رو است که انواع مختلفی از آنها وجود دارد. اما به طور کلی می توان این موضوع را گفت که بیشتر نوشیدنی های گرم با استفاده از قهوه و یا شکلات به وجود می آیند. از جمله مهم ترین  آنها می توان به لاته، اسپرسو و یا نسکافه اشاره کرد. اما شاید یکی از نوشیدنی هایی که به اندازه مواد ذکر شده معروف نباشد، موکا باشد. اگر شما چیزی در مورد این نوشیدنی نمی دانید، با ما همراه باشید چرا که در این مقاله آشپزی در مورد مواد مورد نیاز و دستور تهیه موکا سرد حرف می زنیم.

موکا سرد

دستور تهیه موکا سرد

موکا که بسیاری آن را با نام موکا کافه نیز می شناسند، از جمله نوشیدنی های معروف ایتالیایی است که این روز ها در بیشتر کافه ها سرو می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. در واقع اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی مربوط به اسپرسو و شیر می شوند که شباهت زیادی به لاته دارد. اما مهم ترین تفاوت آن با لاته این است که در موکا شکلات شیرین به صورت پودر اضافه می شود. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که طرز تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه به تنهایی آماده کند.

غذاهای همراه

بدون شک شما موکا سرد را درست مانند سایر نوشیدنی های مشابه، می توانید همراه با انواع دسر ها و یا کیک میل کنید. استفاده از کیک خیس شکلاتی، تارت خرما و یا انواع مافین می تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه موکا سرد

+ به مقدار سه چهارم فنجان شیر

+ به مقدار یک قاشق چای خوری وانیل

+ به تعداد 5 عدد یخ های کوچک مربعی شده

+ به مقدار یک فنجان قهوه

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری سس شکلات و یا سیروپ شکلات

طرز تهیه موکا سرد

گام اول: نخستین کاری که شما باید برای تهیه این نوشیدنی فوق العاده باید انجام دهید این است که مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. بدین منظور، به سراغ شیر، یخ ها، وانیل و قهوه بروید. تمام این مواد را به یک به یک درون مخلوط کن بریزید و سپس مخلوط کن را روشن کرده و آنها را به خوبی ترکیب کنید به طوری که  کاملا یک دست شوند.

گام دوم: دقت داشته باشد که تمام ترکیباتی که درون مخلوط کن باید تبدیل به مایع شوند اگر غیر از این باشد، نوشیدنی شما حالت خود را نمی گیرد و در نتیجه خوش طعم نخواهد شد.

گام سوم: حالا مواد ترکیب شده را به اندازه ای که دوست دارید درون لیوان بریزید.

گام چهارم: در مرحله آخر به سراغ سس شکلات بروید و از آن برای تزیین کردن موکا سرد استفاده کنید. البته میزان سس شکلات کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و موضوعی کاملا شخصی می باشد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا