سوپ و سالاد

طرز تهیه سالاد هویج تایلندی خوشمزه

همان طور که می دانید، سالاد از جمله یکی از مهم ترین انواع پیش غذا می باشد که ارزش بسیار بالایی دارد. در تهیه سالاد از ترکیبات گیاهی استفاده می شود و به همین دلیل مصرف آنها می تواند بر روی سلامت شما تاثیر زیادی داشته باشد. انواع مختلف سالاد وجود دارد که هر کدام از آنها ترکیبات خاص خود را دارند. از جمله مهم ترین آنها می توان به سالاد هویج تایلندی اشاره کرد که بسیار خوشمزه است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سالاد هویج تایلندی

دستور پخت سالاد هویج تایلندی

مهم ترین ماده تشکیل دهنده این سالاد مربوط به هویج می شود که دارای فواید زیادی است. از جمله برخی از خواص هویج می توان به مواردی مانند تقویت سلامت چشم، جلوگیری از سرطان، بهبود گوارش، درمان یبوست و تقویت سلامت پوست اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که دستور تهیه این سالاد بسیار ساده است.

غذاهای همراه

سالاد هویج تایلندی یک پیش غذا است که شما می توانید آن را همراه با مواد مختلفی استفاده کنید. اما معمولا غذاهای دریایی مانند ماهی شکم پر و یا میگو به عنوان بهترین انتخاب ها به شمارمی آیند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد هویج تایلندی

+ به مقدار 500 گرم هویج

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری شکر

+ به مقدار نصف فنجان آب

+ به مقدار دو عدد سیر خرد شده

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری سس ماهی تایلندی

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری سس تایلندی قرمز

+ به مقدار نصف فنجان سرکه سفید

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری آبلیمو

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری فلفل قرمز

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری بادام زمینی خرد شده ریز خرد شده

طرز تهیه سالاد هویج تایلندی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد خوشمزه باید انجام دهید این است که هویج را رنده کرده و درون یک کاسه مناسب بریزید.

گام دوم: حالا شکر، آب و سرک را مخلوط کرده و بر روی حرارت بگذارید.

گام سوم: دقت داشته باشید که شکر کاملا باید حل شود به طوری که دانه های آن مشخص نباشد. بعد از این که 5 دقیقه صبر کردید، مخلوط را از روی گاز بردارید.

گام چهارم: بعد از این حرارت این مواد کم شد، سیر، سس ماهی، و خمیر(همان سس قرمز مخصوص تایلندی) را به آنها اضافه کرده و هم بزنید.

گام پنجم: این مواد را به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

گام ششم: آب لیمو و فلفل قرمز را نیز به مواد قبلی اضافه کنید.

گام هفتم: حالا در این مرحله باید به سراغ بادام زمینی رفته و آن را بر روی سالاد بریزید. دقت کنید که بادام زمینی باید به صورت کامل به عنوان پوشش بالایی به کار گرفته شود.

گام هشتم: دوباره سالاد را درون یخچال قرار دهید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید. سپس آن را از درون یخچال بیرون بیاورید و با سس تزیین کرده و میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا