انواع نوشیدنی ها

طرز تهیه شربت تمشک به همراه مواد مورد نیاز

با نزدیک شدن به فصل تابستان، میزان استفاده از نوشیدنی های سرد به شدت افزایش پیدا می کند. به اعتقاد کارشناسان تغذیه، استفاده از میوه ها برای تهیه این نوشیدنی ها بهترین روش محسوب می شود چرا که همان طور می دانید، میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلفی هستند و به همین دلیل می توانند به شما در بسیاری از موارد کمک کنند. انواع گسترده ای از نوشیدنی های میوه های وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها شربت تمشک است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این نوشیدنی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

شربت تمشک

دستور تهیه شربت تمشک

همان طور که مشخص است، ماده اصلی این نوشیدنی به تمشک مربوط می شود. تمشک از جمله یکی از مهم ترین اعضای خانواده بری ها است که سرشار از فواید و ویژگی های درمانی متعدد می باشد. از جمله برخی از خواص اصلی این میوه می توان به مواردی مانند تصفیه خون، پاکسازی کبد، جلوگیری از سنگ کلیه، درمان کم خونی، تقویت سلامت چشم، بهبود دستگاه گوارشی و کاهش التهاب اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که دستور تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

شربت تمشک یک نوشیدنی تابستانی بسیار گوارا و لذیذ می باشد که شما می توانید آن را همراه با انواع بستنی ها، کیک، تارت و مافین میل کنید. البته کیک خیس شکلاتی نیز می توانند یک مکمل بسیار بی نظیر باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه شربت تمشک

+ به مقدار دو کیلوگرم شکر سفید

+ به مقدار یک کیلو و نیم تمشک

+ به مقدار دو قاشق مربا خوری آبلمیو

طرز تهیه شربت تمشک

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این نوشیدنی بی نظیر باید انجام دهید این است که تمشک ها را درون یک سبد ریخته و سپس آنها را به خوبی مورد شست و شو قرار دهید.

گام دوم: بعد از شسته شدن، آنها را درون مقداری آب قرار داده و سپس له کنید.

گام سوم: در این مرحله باید به سراغ شکر بروید و سپس آن را کم کم به تمشک اضافه کنید.

گام چهارم: حالا باید تمشک له شده به همراه شکر را به مدت 7 تا 9 ساعت کنار بگذارید.

گام پنجم: حالا این تمشک ها را درون آبکش قرار داده و سپس آنها را با دست فشار بدهد تا آخرین مقدار آب باقی مانده در آنها خارج شود. مسلما اگر دستکش دست داشته باشید، بهتر است.

گام ششم: دوباره به رسوب های باقی ماند از تمشک دو فنجان آب اضافه کرده و سپس باز هم با دست آنها را فشار دهید تا آبشان تا آخرین مقدار کشیده شود.

گام هفتم: بعد از این که موارد بالا را به خوبی انجام دهید، باید به تشمک به مقدار دو قاشق مربا خوری آبلیمو تازه و طبیعی اضافه کنید.

گام هشتم: حالا شربت به دست آماده را درون شیشه ریخته و سپس در یخچال قرار دهید.

گام نهم: مقداری آب به شربت اضافه کرده و میل کنید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا