انواع خوراک مرغ

طرز تهیه فیله مرغ فر پز

همان طور که می دانید، مرغ از جمله یکی از پرطرفدارترین انواع مواد گوشتی می باشد که بیشتر کارشناسان تغذیه توصیه دارند آن را جانشین گوشت قرمز کنید. بررسی هایی که بر روی گوشت قرمز صورت گرفته نشان می دهد که این ماده می تواند مضرات زیادی برای بدن داشته باشد که البته در مرغ وجود ندارند. غذاهای مختلفی با مرغ تهیه می شوند که یکی از لذیذ ترین آنها مربوط به فیله مرغ فر پز می شود. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

فیله مرغ فر پز

دستور پخت فیله مرغ فر پز

از آنجایی که در تهیه این غذا از حبوبات نیز استفاده می شود، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد به طوری که می تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. از جمله برخی از مهم ترین خواص حبوبات می توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و بهبود هضم اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که این غذا دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

فیله مرغ فر پز از جمله یکی از غذاهایی است که نسبتا سنگین به حساب می آید و به همین دلیل شما می توانید آن را به عنوان وعده اصلی در نهار و یا شام مصرف کنید. استفاده از انواع سالاد مانند سالاد کاهو، سالاد خیار و سالاد سیب زمینی می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای مکمل به شمار برود.

مواد مورد نیاز برای تهیه فیله مرغ فر پز

+ به مقدار یک حبه سیر له شده

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری پودر کاری

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری سس سویا

+ به مقدار چهار قاشق غذا خوری آبلیمو

+ به مقدار دو عدد ف فیله مرغ خرد شده

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار شش قاشق غذا خوری کره بادام زمینی

طرز تهیه فیله مرغ فر پز

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که کره بادام زمینی ،سیر له شده ، پودر کاری و سویا سس را در یک ظرف ریخته و سپس آنها به خوبی با هم مخلوط کنید.

گام دوم: بعد از این که آنها را به خوبی هم زدید، آبلیمو و نمک را به آنها اضافه کنید.

گام سوم: حالا باید به سراغ مرغ های خرد شده بروید. آنها را درون موادی که در بالا تهیه کرده اید قرار دهید و اجاه دهید یک ساعت در آن استراحت کند. این موضوع باعث می شود که طعم مواد به خوبی در خورد مرغ بروند.

گام چهارم: حالا که مرغ به اندازه کافی در مواد بود، باید آن را درون فر بگذارید. فر را بر روی دمای 220 درجه تنظیم کرده و از قبل اجازه دهید تا گرم شود.

گام پنجم: به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا تمام مرغ به خوبی سرخ شود و بعد آن را به سلیقه خود تزیین کنید.

1.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا