انواع نوشیدنی ها

طرز تهیه کوکتل میوه ای و به همراه آموزش گام به گام

با نزدیک شدن به فصل تابستان، نیاز افراد به نوشیدنی های خنک بیش از پیش می شود. در این میان، نوشیدنی هایی که به استفاده از میوه آماده می شوند، طرفداران بیشتری دارند چرا که هم طعم بسیار منحصر به فرد و فوق العاده ای دارند و هم این که میوه ها به دلیل ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلفی که دارند، می توانند به تقویت سلامت بدن از راه های مختلفی کمک کنند. از جمله مهم ترین این نوشیدنی ها می توان به کوکتل میوه ای اشاره کرد. اگر دوست دارید با صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه کوکتل میوه ای آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کوکتل میوه ای

دستور تهیه کوکتل میوه ای

کوکتل به نوشیدنی هایی گفته می شود که از ترکیب بیش از دو نوع نوشیدنی مختلف به وجود بیایند. کوکتل میوه ای هم این خاصیت را دارد و در تهیه آن از میوه های مختلفی استفاده می شود. با این که ترکیبات میوه ای مورد استفاده در کوکتل کاملا اختیاری است اما توصیه می شود از میوه های استوایی و مرکبات استفاده کنید چرا که این میوه ها می توانند به مقابله با گرما زدگی کمک کنند. به همین دلیل است که مصرف آنها در تابستان می تواند بسیار مفید باشد.

غذاهای همراه

شما می توانید این نوشیدنی را در هر موقعیتی میل کنید ولی معمولا در عصر لذت آن بیشتر است. انواع کیک ها و شیرینی ها مانند شکلات خیس، شیرینی سوئدی و یا کیک های میوه ای می توانند مکمل های خوبی باشند. بیسکوییت ها نیز همراه به کوکتل طعم بی نظیری پیدا می کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکتل میوه ای

+ به مقدار یک پیمانه آب پرتقال تازه و طبیعی

+ به مقدار یک پیمانه آب انبه تازه وطبیعی

+ به مقدار نصف پیمانه آب معدنی گازدار یا همان سودا

+ به مقدار یک هشتم قاشق چای خوری پودر جوز هندی

+ به مقدار یک پیمانه آب آناناس تازه و طبیعی

+ به مقدار دو تا سه قاشق غذا خوری شکر

طرز تهیه کوکتل میوه ای

گام اول: نخستین کاری که باید انجام دهید این است که میوه هایی که اشاره شد را تهیه کرده و سپس آبمیوه آنها را به صورت طبیعی بگیرید. از آبمیوه های بازاری به هیچ عنوان استفاده نکنید چرا که  آنها نگهدارنده و شکر زیادی دارند.

گام دوم: بعد از این که آبمیوه ها را گرفتید، باید یکی یکی آنها را درون یک ظرف مناسب بریزید و سپس به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا طعمشان پخش شود.

گام سوم: می توانید برای تزیین از برش های میوه مانند موز استفاده کنید.

گام چهارم: آبمیوه های ترکیب شده را درون یک ظرف مناسب قرار داده و سپس درون آن سودا یا همان آب معدنی گازدار، پودر جوز هندی و شکر را اضافه کنید.

گام پنجم: آبمیوه درست شده را درون لیوان ریخته و سپس در میان آن تکه های میوه مانند پرتقال، موز و یا آناناس قرار داده و از میل کردن آن لذت کافی را ببرید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا