انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز پخت کوکو کدو و آشنایی با مواد مورد نیاز آن

کوکو از جمله مهم ترین غذاهای ایرانی است که بیشتر خانواده ها آن را در طول هفته تهیه می کنند. همان طور که می دانید، انواع کوکو وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند. بیشتر این ترکیبات را مواد گیاهی و حبوبات تشکیل می دهند و به همین دلیل است که کوکو ارزش غذایی بسایر بالایی دارد. کوکو کدو یکی از خوشمزه ترین این کوکوها به شمار می رود که بسیار ساده آماده می شود. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این کوکو بیشتر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کوکو کدو

دستور پخت کوکو کدو

مسلما مهم ترین ماده ای که در تهیه این کوکو به کار رفته، کدو می باشد. کدو از جمله پرمصرف ترین انواع صیفی جات می باشد که از آن برای تهیه بسیاری از غذاها استفاده می شود. در کدو انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها وجود دارد و به همین دلیل می تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. از جمله برخی از مهم ترین خواص کدو می توان به مواردی مانند کاهش وزن، تقویت سلامت قلب و کاهش کلسترول اشاره کرد.

غذاهای همراه

کوکو کدو از جمله غذاهای نسبتا سنگین محسوب می شود که شما می توانید آن را به عنوان شام و یا نهار میل کنید. معمولا انواع سالاد مانند سالاد شیرازی و سالاد کاهو و یا سس قرمز و سس گوجه فرنگی می توانند مکمل های عالی برای این غذا باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکو کدو

+ به تعداد دو عدد کدو سبز تازه

+ به تعداد دو عدد پیازچه تازه

+ به تعداد دو عدد تخم مرغ بزرگ

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری آرد

+ به مقدار نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه کوکو کدو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که کدو ها را پوست گرفته و سپس رنده کنید.

گام دوم: حالا در این مرحله باید کدوهای رنده شده را با موادی مانند آرد سفید ، بکینگ پودر ، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید.

گام سوم: در مرحله بعد باید به سرغا پیازچه ها بروید و آنها را نیز خرد کنید.

گام چهارم: سپس تخم مرغ ها را شکسته و آنها را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود.

گام پنجم: حالا با دستان خود این خمیر را شکل داده و درون تابه قرار دهید تا سرخ شوند.

گام ششم: معمولا کدو نسبت به سیب زمینی دیرتر سرخ می شود. شما باید مدت 4 دقیقه صبر کرده و سپس کوکو را پشت و رو کنید تا هر دو طرف به خوبی سرخ شوند.

گام هفتم: بعد از این که کوکو ها سرخ شدند، آنها را از تابه در آورده و سپس با انواع سس مانند سس قرمز و یا سس کچاپ آنها را تزیین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا