انواع نوشیدنی ها

چای آلبالو یک نوشیدنی خوشمزه و گوارا

چای محبوب ترین نوشیدنی در ایران می باشد که همه خانواده ها در طول روز چند وعده چای میل می کنند. جالب است بدانید که بعد از آب، چای به عنوان دومین نوشیدنی رایج دنیا شناخته می شود. همان طور که می دانید، در حال حاضر انواع مختلف از این نوشیدنی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاصی خود را دارند. از جمله یکی از بی نظیرترین انواع چای می توان به چای آلبالو اشاره کرد که از نظر طعم کاملا منحصر به فرد می باشد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این چای خوشمزه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

چای آلبالو

دستور تهیه چای آلبالو

همان طور که از اسم این نوشیدنی مشخص است، برای تهیه آن از آلبالو استفاده می شود. همان طور که می دانید، آلبالو از جمله میوه های تابستانی است که طعم عالی داشته و بسیار پرطرفدار نیز می باشد. کارشناسان تغذیه باور دارند که این میوه به دلیل ترکیبات بی نظیر و آنتی اکسیدان هایی که در خود دارد، می تواند به شما در بسیاری از مسائل سلامتی کمک کند. از جمله برخی از مهم ترین خواص آلبالو می توان به مواردی مانند کاهش وزن، سم زدایی بدن، تقویت سلامت کلیه ها، پاکسازی کبد، بهبود خونرسانی، جلوگیری از بیماری های مزمن و بهبود سیستم دفاعی بدن اشاره کرد.

غذاهای همراه

شما می توانید در هر شرایطی از چای آلبالو استفاده کنید. اما توصیه می شود که همراه با این نوشیدنی گوارا، از انواع شیرینی های خانگی، تارت خرما، مافین، نان خامه و یا کیک خیس شکلاتی استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه چای آلبالو

+ به مقدار 100 گرم آلبالو تازه و سالم

+ به مقدار یک لیوان آب تصفیه شده

+ به مقدار دلخواه نبات

طرز تهیه چای آلبالو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این نوشیدنی گوارا و لذیذ باید انجام دهید این است که آلبالوها را به دقت شسته و سپس چوب آنها را یکی یکی جدا کنید.

گام دوم: حالا در این مرحله باید هسته های آلبالو را جدا کنید که مسلما کار سخت و زمان بری می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که از آلبالوهای بدون هسته که در بازار وجود دارد استفاده کنید اما دقت داشته باشید که حتما طبیعی باشند.

گام سوم: آلبالوهای بدون هسته را درون یک قوری مناسب ریخته و سپس در آن مقداری آب گرم بریزید.

گام چهارم: حالا در این مرحله باید نبات را نیز به آن اضافه کرده و سپس قوری را بر روی سماور و یا یک کتری بگذارید تا آلبالوها به خوبی بپزند و به اصطلاح دم بکشند.

گام پنجم: معمولا این چای در کمتر از 20 دقیقه دم می کشد. بهتر است حواستان به چای آلبالو باشد چرا که اگر بیش از اندازه جوش بخورد، مزه خود را از دست داده و از همین رو دیگر نمی توان از آن استفاده کرد.

گام ششم: این نوشیدنی برای افرادی که از ناراحتی های اعصاب مانند میگرن رنج می برند به شدت توصیه می شود چرا که استرس را کم می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا