انواع پلو و چلو

آشنایی کامل با طرز تهیه لوبیا پلو

همان طور که می دانید، پلو یکی از غذاهای ایرانی محسوب می شود که طرفداران زیادی نیز دارد. در حال حاضر انواع مختلف پلو وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند و مزه ای منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع پلو می توان به لوبیا پلو اشاره کرد که در بسیاری از نقاط ایران تهیه می شود و بسیار پرطرفدار نیز می باشد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و طرز تهیه لوبیا پلو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه لوبیا پلو

دستور پخت لوبیا پلو

همان طور که مشخص است، لوبیا به عنوان اصلی ترین ماده برای تهیه این پلو شناخته می شود که کارشناسان تغذیه باور دارند دارای فواید فراوانی می باشد. از جمله برخی از مهم ترین خواص لوبیا می توان به مواردی مانند بهبود وضعیت گوارش، تقویت هضم و جلوگیری از بیماری های مزمن اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که طرز تهیه لوبیا پلو بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه و با استفاده از کمترین امکانات اماده کند.

غذاهای همراه

مسلما لوبیا پلو یکی از غذاهای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. همچنین استفاده از برخی چاشنی های سنتی مانند ترشی لیته، ترشی غوره و یا سالاد شیرازی همراه با این می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه لوبیا پلو

+ به مقدار یک کیلو برنج

+ به مقدار 5 پیمانه لوبیا سبز

+ به مقدار 500 گرم گوشت ران گوسفند

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار هشت قاشق غذا خوری روغن

+ به مقدار دو پیمانه آب

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز زعفران

+ به مقدار نیاز فلفل

طرز تهیه لوبیا پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را به خوبی خرد کرده و سپس آن را درون روغن تفت دهید.

گام دوم: سپس به سراغ گوشت رفته و آن را قیمه ای خرد کرده و به پیاز اضافه کنید.

گام سوم: زردچوبه و رب را به مواد بالا اضافه کرده و صبر کنید تا گوشت نیم پز شود.

گام چهارم: لوبیا را نیز خرد کرده و سپس آن را همراه با زعفران، نمک و فلفل در روغن تفت دهید و بعد به مواد بالا اضافه کنید.

گام پنجم: به هر روشی که وارد هستید، برنج را شسته و سپس آبکش کنید. حالا یک کفگیر از برنج را درون قابلمه ریخته و بعد از ترکیبات بالا یک لایه بریزید. بعد دوباره بر روی آن برنج بریزید. این کار را به حدی تکرار کنید تا موادتان تمام شود.

گام ششم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که برنج را دم کرده و سپس 45 دقیقه صبر کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا