گیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص کیوی و آشنایی با فواید آن

کیوی از جمله یکی از خوشمزه ترین میوه ها می باشد که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد. گیاه شناسان باور دارند که درخت کیوی بومی نیوزلند و است اما این روز ها در بیشتر قسمت های دنیا پرورش داده می شود. جالب است بدانید که در کیوی انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها وجود دارد و به همین دلیل از آن در تهیه اسموتی، آبمیوه و یا نوشیدنی ها استفاده می شود. اگر دوست دارید با برخی از مهم ترین ویژگی های درمانی و خواص کیوی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خواص کیوی

خواص کیوی

تقویت سلامت پوست

یکی از مهم ترین خواص کیوی مربوط به تقویت سلامت پوست می شود. به همین دلیل است که از کیوی برای تهیه برخی از ماسک های گیاهی استفاده می شود. دانشمندان باور دارند که این موضوع به دلیل حجم بالای ویتامین ث موجود در آن می باشد. جالب است بدانید که این ویتامین در بدن باعث ساخت کلاژن می شود. کلاژن ماده ای است که بر روی خاصیت کشسانی پوست نقش داشته و به بهبود بافت های آسیب دیده کمک می کند. در نتیجه هر چه ساخت این ماده افزایش داشته باشد، پوست شما انعطاف پذیرتر و در نتیجه سالم تر می شود.

بهبود سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص کیوی می توان به بهبد سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این میوه طیف گسترده ای از ویتامین ث وجود دارد. این ویتامین در بدن نقش های مختلفی دارد که بدون تردید مهم ترین آنها مربوط به ساخت گلبول های سفید می شود. گلبول های سفید اصلی ترین عوامل دفاعی بدن به شمار می روند که باکتری ها و میکروب ها را از بین می برند. هر چه تعداد این گلبول های سفید در بدن شما بیشتر باشد، مسلما خطوط دفاعی تان نیز از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.

تقویت سلامت کبد

کبد از جمله یکی از اندام های حیاتی بدن است که وظیفه اصلی آن مربوط به سم زدایی بدن می شود. در طول روز، بنا به دلایل مختلف، سموم متعددی وارد بدن می شوند که این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد. کبد این سموم را به سرعت تصفیه می کند. جالب است بدانید که یکی از خواص کیوی مربوط به افزایش ادرار می شود. در ادرار مقدار زیادی از سموم خطرناک مانند اسید اوریک وجود دارد و از همین رو افزایش آن، به کبد کمک می کند چرا که این گونه فشار کمتری به آن وارد می شود.

کاهش التهاب

التهاب یکی از خطرناک ترین عواملی است که در ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن و مشکلات نقش دارد. جالب است بدانید که خواص کیوی می توانند به کاهش التهاب کمک کنند. از جمله برخی از مهم ترین بیماری های التهابی می توان به نقرس و آرتریت اشاره کرد. متاسفانه هنوز درمان قطعی برای این بیماری ها یافت نشده است و به همین دلیل شما باید با استفاده از خوردنی های ضد التهابی مانند کیوی، از ابتلا به آنها پیشگیری به عمل آورید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا