انواع غذاهای رژیمی و کم کالریتازه های غذای رژیمیغذاهای اصلی

دستور تهیه تیکا ماسالا با گل کلم و آموزش درست کردن غذای رژیمی

پلو از جمله غذا هایی است که بیشتر در کشور های آسیای میانه و ترکیه تهیه می شود اما این روز ها بسیاری از کشور های دیگر نیز پلو را با غذا هایی مانند تیکا ماسالا با گل کلم سرو می کنند. همان طور که می دانید ، انواع مختلفی از این غذا وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع پلو که یکی از غذا های مدرن نیز به شمار می رود ، تیکا ماسالا می باشد . اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید ، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

تیکا ماسالا با گل کلم

طرز تهیه تیکا ماسالا با گل کلم

تیکا ماسالا با گل کلم را می توان به عنوان وعده اصلی هم در نهار و هم در شام استفاده کرد. گل کلم سرشار از ویتامین ، فیبر و کلسیم است و به همین دلیل مصرف آن می تواند نیاز شما را به فیبر روزانه را تامین نماید. گل کلم نه تنها به راحتی پخته می شود ، بلکه طعم و مزه بسیار لذیذی نیز دارد.

غذاهای همراه

همان طور که اشاره شد، این غذا بسیار سبک و رژیمی است و از آن به عنوان وعده اصلی برای فراد دارای اضافه وزن استفاده می شود و به همین دلیل بهتر است همراه آن از مواد دیگری استفاده نکرد زیرا این غذای رژیمی یک غذای کامل با توام مواد مورد نیاز بدن می باشد. اما به عنوان نوشیدنی می توان از دوغ استفاده کرد . مصرف دوغ می تواند به هضم غذا کمک کرده و جلوی مشکلاتی مانند نفخ شکم را بگیرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه تیکا ماسالا با گل کلم

+ 1/2 فنجان خامه ترش یا ماست یونانی

+ 2 قاشق غذا خوری روغن نباتی

+ 1 قاشق غذا خوری پودر خمیر

+ 1/1 قاشق چای خوری پاپریک شیرین

+ نمک کوشر

+ 1 عدد گل کلم ، تقسیم به گل ها کوچک (حدود 4 فنجان)

+ 3 حبه سیر ، تقریبا خرد شده

+ یک زنجبیل تازه 1/2 اینچی ، خرد شده

+ 1 پیاز کوچک زرد ، خرد شده

+ 2 قاشق چای خوری کاری

+ 28 اونس پوره گوجه فرنگی بدون نمک

+ 14 اونس نخود پخته

+ 1 فنجان نخود فرنگی یخ زده

+ 2 قاشق غذا خوری کره unsalte

+ 3 قاشق غذا خوری نخود سبز خرد شده

+ 6 فنجان برنج قهوه ای پخته شده

+ یک اسلایس لیمو تازه

طرز تهیه تیکا ماسالا با گل کلم

گام اول: 2 قاشق غذا خوری خامه ترش ، 1 قاشق غذا خوری روغن ، 1 قاشق غذاخوری آب ، یک و نیم قاشق چای خوری پودر کاری ، 1/2 قاشق چای خوری پاپریک و 1/4 قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و سپس گل کلم را که ریز کرده ایم را اضافه کرده و خوب مخلوط کرده و هم می زنیم.

گام دوم : در همین حال ، سیر ، زنجبیل ، پیاز و 2 قاشق غذا خوری آب را در یک غذا ساز میریزیم تا کاملا له شوند.

گام سوم : 1 قاشق غذا خوری روغن را در یک قابلمه ی هلندی 6 یا قابلمه تفلون بزرگ بر روی گرمای متوسط حرارت می دهیم ، مخلوط پیاز ، سس گوجه فرنگی را اضافه کرده و دو و نیم قاشق چای خوری پودر کاری و 1 قاشق چای خوری فلفل قرمز را اضافه کنید. و 4 دقیقه حرارت می دهیم.

گام چهارم : سپس گل کلم ها را درون فر قرار می دهیم تا گریل شوند. 8 ال 10 دقیقه. سپس مواد را با هم مخلوط کرده و با برنج قهوه ای میل می نماییم.

3.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا