انواع آش

دستور پخت آش بادمجان

همان طور که می دانید، آش از جمله غذای سنتی ایرانی محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. تقریبا می توان گفت که هر خانواده ای در طول هفته حداقل یکبار آش مصرف می کند. این غذا با استفاده از انواع سبزیجات، حبوبات و یا صیفی جات تهیه می شود و به همین دلیل است که ارزش بسیار زیادی دارد. در حال حاضر انواع مختلفی از آش وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها  آش بادمجان می باشد. اگر دوست دارید با دستور تهیه و مواد مورد نیاز این آش آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

آش بادمجان

دستور پخت آش بادمجان

بادمجان به عنوان اصلی ترین ماده برای تهیه این آش به شمار می رود. کارشناسان تغذیه باور دارند که بادمجان سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند و ویتامین های مختلف است و به همین دلیل توصیه می شود که آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص بادمجان می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی، بهبود هضم، جلوگیری از بیماری های مزمن و سلامت پوست اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که آش بادمجان دستور تهیه ساده ای نیز دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

آش بادمجان یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین استفاده از چاشنی هایی مانند آبغوره و یا ترشی غوره نیز می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه آش بادمجان

+ به مقدار یک کیلو بادمجان

+ به مقدار دو لیوان کشک

+ به مقدار یک لیوان عصاره گوشت

+ به مقدار یک عدد نان لواش

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار یک پیمانه عدس

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به مقدار دلخواه نعناع

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

طرز تهیه آش بادمجان

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که ابتدا پیاز را به خوبی خرد کرده و سپس آن را تفت دهید تا رنگش طلایی شود.

گام دوم: حالا به سراغ بادمجان بروید و سپس آن را نگینی خرد کرده و همراه با عدس در یک ظرف جداگانه بپزید.

گام سوم: سپس شما باید نان لوش را خرده و بعد بر روی آن کشک بریزید تا به خوبی نرم شود. حالا این مخلوط ایجاد شده را به بادمجان اضافه کنید.

گام چهارم: شما باید حالا مواد دیگر مانند کشک ، پیاز داغ ، نمک ، زردچوبه و کمی روغن را با هم مخلوط کرده و سپس همراه با عصاره گوشت به بادمجان اضافه کنید و آنها را هم بزنید.

گام پنجم: بعد از این که ترکیبات بالا به خوبی پخته شدند، بهتر است سطح آش را با استفاده از نعناع تزیین کنید. دقت داشته باشید که شما می توانید از انواع مختلف چاشنی ها برای طعم دادن به این آش استفاده کنید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا