انواع پلو و چلو

دستور پخت دمی گوجه و مواد مورد نیاز آن

یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی که در تمام استان ها تهیه می شود و دستور تهیه بسیار ساده ای نیز دارد، دمی گوجه می باشد. برای درست کردن این غذا از انواع محصولات گیاهی و حبوبات استفاده می شود و به همین دلیل مصرف آن می تواند بر روی بدن تاثیرات بی نظیری بگذارد. معمولا به افرادی که دوره نقاهت خود را طی می کنند، توصیه می شود که از این غذا استفاده کنند چرا که بسیار مقوی است. اگر دوست دارید به صورت مختصر با مواد مورد نیاز و دستور تهیه دمی گوجه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

دمی گوجه

دستور پخت دمی گوجه

مسلما اصلی ترین ماده این غذا مربوط به گوجه می شود. همان طور که می دانید، کوجه یکی از غنی ترین مواد غذایی است که می تواند بر روی بدن تاثیرات زیادی داشته باشد. از جمله برخی از مهم ترین فواید و خواص گوجه، می توان به مواردی مانند جلوگیری از سرطان، تقویت سلامت چشم، بهبود وضعیت هضم و تقویت سلامت پوست اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که دمی گوجه دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

دمی گوجه یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل بهتر است که شما از آن به عنوان وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. همچنین مصرف سایر پیش غذاهای سنتی مانند سالاد شیرازی همراه با این غذا توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه دمی گوجه

+ به مقدار یک پنجم لیوان آب

+ به مقدار دو پیمانه برنج نرمه

+ به تعداد دو عدد گوجه فرنگی متوسط

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زعفران

+ به تعداد یک عدد سیب زمینی متوسط

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه دمی گوجه

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام داد این است که پیاز و سیب زمینی را به خوبی خرد کرده و سپس آنها را تفت دهید به حدی که رنگ پیاز طلایی شود.

گام دوم: سپس باید به سراغ گوجه فرنگی بروید و بعد از این که آن را رنده کردید ( یا خرد کردید ) همراه با ادویه ها تفت دهید تا آماده شود.

گام سوم: حالا باید آب به موارد بالا اضافه کنید و شعله گاز را نیز افزایش دهید.

گام چهارم: بعد از این که آب به جوش آمد، باید برنج را که از قبل خیس کرده اید را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید تا زمانی که آب برنج به صورت کامل کشیده نشده است، نباید به حرارت دست بزنید.

گام پنجم: آخرین کاری که برای تهیه این غذا باید انجام داد این است که برنج را دم کرده و سپس منتظر بمانید. معمولا چیزی در حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشید که غذای شما دم بکشید. بعد از این مدت، دمی آماده شده است و می توانید آن را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا