انواع پلو و چلو

دستور پخت پلو کباب محلی غذای خوشمزه ترکی

پلو از جمله غذاهایی است که بیشتر در کشور های  آسیای میانه و ترکیه تهیه می شود اما این روز ها بسیاری از کشور های دیگر نیز پلو را سرو می کنند. همان طور که می دانید، انواع مختلفی از این غذا وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع پلو که یکی از غذاهای سنتی استان گیلان نیز به شمار می رود، پلو کباب محلی می باشد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله سایت آشپزی همراهی کنید.

پلو کباب محلی

دستور پخت پلو کباب محلی

گیلان از جمله استان های ایران است که همواره آشپزی و غذاهایش در سراسر کشور زبان زد است. غذاهای گیلانی بسیار خوشمزه و منحصر به فرد بوده و طرفداران زیادی نیز دارند. مواد اصلی که برای تهیه این غذا استفاده می شوند، برنج و گوشت هستند و به همین دلیل است که پلو کباب محلی ارزش بالایی دارد و می تواند بر روی سطح سلامتی تاثیر داشته باشد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که این غذا دستور تهیه ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

پلو کباب محلی یک وعده کاملا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که شما آن را به عنوان یک غذای اصلی در نهار و شام سرو کنید. همچنین استفاده از پیش غذاهایی مانند سیر ترشی و سالاد شیرازی نیز توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه پلو کباب محلی

+ به مقدار 600 گرم گوشت راسته گوسفند یا فیله

+ به مقدار چهار پیمانه برنج محلی

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه پلو کباب محلی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که گوشت را به قطعات مناسب کبابی برش دهید.

گام دوم: حالا به سراغ پیاز بروید و سپس آن را بعد از شستن، کاملا رنده کرده و با نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید تا یک ترکیب عالی به دست بیاید.

گام سوم: حالا گوشت هایی که به قطعات کبابی برش داده اید را با مواد بالا ترکیب کرده و سپس درون یخچال بگذارید و به مدت 2 ساعت صبر کنید تا طعم بگیرند.

گام چهارم: گوشت را از درون یخچال درآورده، مقداری به آن نمک بزنید و به سیخ بکشید.

گام ششم: برنج را هم در همین حین شسته و سپس آن را با مقداری نمک، خیس کنید.

گام هفتم: بعد از این که نیم ساعت صبر کردید، باید آب برنج را خالی کرده و سپس دوباره آن را با آب، نمک و مقداری روغن مخلوط کرده و صبر کنید تا آبش کشیده شود.

گام پنجم: کباب را بر روی شعله ملایم حرارت دهید.

گام هشتم: سپس برنج را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید که دم بکشد.

گام نهم: کباب و برنج را سرو کرده و میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا