ترشی | شور

طرز تهیه ترشی بیبی کورن چاشنی خانگی

ترشی ها از جمله خوشمزه ترین انواع چاشنی ها هستند که بیشتر در کشور های خاورمیانه و بالتیک تهیه می شوند. همان طور که می دانید، معمولا برای درست کردن ترشی از انواع سبزیجات، میوه ها، غلات و صیفی جات استفاده می شود. به همین دلیل است که ترشی ارزش غذایی بالایی داشته و می تواند بر روی سلامت شما تاثیر زیادی داشته باشد. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی می توان به ترشی بیبی کورن اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این ترشی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

ترشی بیبی کورن

دستور تهیه ترشی بیبی کورن

مهم ترین ماده ای که در تهیه این ترشی به کار گرفته می شود، مربوط به ذرت است. همان طور که می دانید، ذرت از جمله مهم ترین غلات به شمار می رود که دارای فواید مختلفی می باشد. از جمله مهم ترین خواص ذرت می توان به مواردی مانند کاهش وزن، تقویت سلامت گوارش  و جلوگیری از بیمرای های مزمن اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که ترشی بیبی کورن دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

ترشی بیبی کورن یک چاشنی بسیار خوشمزه و منحصر به فرد محسوب می شود که شما می توانید آن را همراه با انواع وعده های اصلی مانند پیتزا پپرونی، ساندویچ مرغ، انواع پلو و حتی غذاهای سنتی مانند آب گوشت و اشکنه میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی بیبی کورن

+ به مقدار 600 گرم بلال ریز

+ به مقدار 100 گرم فلفل سبز تازه

+ به مقدار 50 گرم سیر

+ به تعداد دو تا سه لیوان سرکه سفید

+ به مقدار یک لیوان آب

+ به مقدار دلخواه پودر فلفل سفید

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه ترشی بیبی کورن

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این ترشی خوشمزه باید انجام دهید این است که یک ظرف مناسب تهیه کرده و سپس سرکه و آب را درون آن ریخته و آنها را بجوشانید.

گام دوم: در مرحله بعدی باید بلال را به ظرف بالا اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا همراه با سرکه و آب بجوشد.

گام سوم: سپس باید تمام این بلال ها را آب کش کرده و بعد آنها را درون شیشه های ترشی که از قبل آماده کرده اید بریزید.

گام چهارم: اجازه دهید که محلول بالا که در آن بلال همراه با سرکه و آب جوشید خنک شود و سپس به آنها نمک و فلفل اضافه کنید تا طعم بگیرند. این محلول را روی بلال ها بریزید.

گام پنجم: در این مرحله پوست سیر ها را گرفته و سپس آنها را همراه با فلفل سبز درون شیشه بگذارید تا فضاهایی خالی که وجود دارد به خوبی پر شوند.

گام ششم: دوباره به سراغ محلول آب و سرکه بروید و آن را بر روی این مواد بریزید تا آنها نیز طعم بگیرند.

گام هفتم: بعد از این که درب شیشه ها را بستید، یک هفته صبر کنید تا ترشی آماده شود.

3.2/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا