ترشی | شور

طرز تهیه ترشی پیاز چاشنی مخصوص سفره های ایرانی

همان طور که می دانید، ترشی ها از جمله محبوب ترین چاشنی ها در خانواده های ایرانی محسوب می شوند که طعم بی نظیری دارند. معمولا ترشی را با میوه ها، سبزیجات و یا صیفی جات تهیه می کنند مانند ترشی ذرت که امروزه بسیار محبوب شده است و به همین دلیل است که استفاده از آنها می تواند بر روی سلامت بدن تاثیر مثبتی داشته باشد. از جمله یکی از مهم ترین این ترشی ها که بسیار خوشمزه و بی نظیر می باشد می توان به ترشی پیاز اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این ترشی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه ترشی پیاز

دستور تهیه ترشی پیاز

مشخصا ماده اصلی برای تهیه این ترشی به پیاز مربوط می شود. پیاز از جمله مواد غذایی بسیار با ارزش است که دارای انواع ویتامین ها و آننی اکسیدان های قدرتمند می باشد. از جمله برخی از مهم ترین خواص پیاز می توان به مواردی مانند مبارزه با عفونت ها، جلوگیری از انواع سرطان، تقویت دستگاه ایمنی بدن و کاهش التهاب اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که ترشی پیاز دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

ترشی پیاز یکی چاشنی بی نظیر با طعمی منحصر به فرد است که شما می توانید آن را به همراه طیف گسترده ای از غذاهای مختلف میل کنید. از جمله مهم ترین این غذاها می توان به انواع پلو مانند زرشک پلو، عدس پلو و یا حتی آبگوشت اشاره کرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی پیاز

+ به مقدار دو کیلو پیاز

+ به مقدار 500 گرم سیر

+ به مقدار یک کیلوگرم نعناع تازه

+ به مقدار دلخواه سرکه

طرز تهیه ترشی پیاز

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این ترشی خوشمزه باید انجام دهید این است که سیر ها را شسته و سپس به فطعات کوچک تر تبدیل کنید. همین کار را در مورد اسفناج نیز انجام دهید.

گام دوم: حالا در این مرحله باید سراغ ماده اصلی، یعنی پیاز بروید. پیاز ها را به خوبی شسته و سپس آنها را پوست بگیرید.

گام سوم: یک ظرف شیشه ای مناسب تهیه کنید چرا که برای درست کردن ترشی حتما به آن نیاز دارید. حالا مقداری پیاز را در ته ظرف قرار دهید.

گام چهارم: حالا باید مخلوطی که از نعاع  و سیر تهیه کرده اید را به آرامی درون این ظرف و بر روی پیاز ها بریزید.

گام پنجم: دوباره پیاز بر روی آنها ریخته و بر روی این پیاز نعاع و سیر بریزید.

گام ششم: این عمل را به قدری تکرار کنید تا تمام محتویات ظرف به این طریق پر شوند.

گام هفتم: بعد از این که تمام شیشه با ترکیبات بالا پر شد، باید به سراغ سرکه بروید و این ماده را بر روی محتویات شیشه بریزید.

گام هشتم: حالا باید این ظرف شیشه ای را در یک مکان مناسب قرار دهید تا ترشی جای بفتد. بعد از این موضوع، شما می توانید ترشی را درون یخچال قرار دهید.

2.3/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا