خوراک ساده

طرز تهیه خوراک بادمجان با زیتون یک غذای منحصر بفرد و خوشمزه

خوراک ها از جمله غذاهای خوشمزه و لذیذی محسوب می شوند که ارزش بالایی نیز دارند. همان طور که می دانید، در تهیه خوراک از انواع سبزیجات، حبوبات، صیفی جات و مواد گوشتی استفاده می شود. این موضوع بدان معنی است که مصرف آنها می تواند فواید زیادی بر روی بدن شما داشته باشد. از جمله یکی از محبوب ترین انواع خوراک می توان به خوراک بادمجان با زیتون اشاره کرد که طعم منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه خوراک بادمجان با زیتون آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خوراک بادمجان با زیتون

دستور پخت خوراک بادمجان با زیتون

همان طور که مشخص است، ترکیبات اصلی این غذا مربوط به بادمجان و زیتون می شوند. این دو ماده دارای فواید و ویژگی های بی نظیر فراوانی هستند. از جمله برخی از مهم ترین خواص بادمجان می توان به مواردی مانند جلوگیری از سرطان، تقویت دستگاه گوارش و بهبود سلامت قلب اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که خوراک بادمجان با زیتون دستور تهیه بسیار ساده ای نیز دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

خوراک بادمجان با زیتون یک غذای کاملا سنگین می باشد و به همین دلیل بهتر است که از آن به عنوان یک وعده اصلی استفاده کنید. همچنین مصرف پیش غذاهایی مانند سالاد خیار و یا چاشنی هایی مانند سیر ترشی و ترشی غوره نیز توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه خوراک بادمجان با زیتون

+ به تعداد دو عدد بادمجان متوسط

+ به مقدار 250 گرم زیتون سبز

+ به تعداد دو عدد فلفل دلمه ای قرمز

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار مصف پیمانه روغن زیتون

+ به تعداد سه ساقه کرفس

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری آبلیمو

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه خوراک بادمجان با زیتون

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این خوراک خوشمزه باید انجام دهید این است که بادمجان ها را به اندازه های دلخواه خرد کنید.

گام دوم: سپس این بادمجان های خرد شده را با مقداری روغن زیتون درون تابه ریخته و شروع به تفت دادن کنید. بعد از این که رنگ آنها تغییر کرد، حرارت را خاموش کنید.

گام سوم: در همین تابه، پیازهای خرد شده، زیتون ، فلفل دلمه ای و ساقه کرفس که از قبل به اندازه دلخواه خرد کرده اید را نیز بریزید و تفت دهید.

گام چهارم: بعد از این که مواد بالا تفت داده شدند، رب گوجه فرنگی را به آنها اضافه کنید.

گام پنجم: به این مواد بادمجان سرخ شده را نیز اضافه کنید.

گام ششم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که آبلیمو و نمک و فلفل را اضافه کرده و بعد از هم زدن، از روی حرارت بردارید.

گام هفتم: در آخر غذای خود را با زیتون تزیین کرده و سپس میل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا