سوپ و سالاد

طرز تهیه سالاد شیرازی خوش طعم

همان طور که می دانید، سالاد از جمله یکی از بهترین انواع پیش غذا می باشد که ارزش بسیار بالایی دارد. معمولا سالاد را با استفاده از سبزیجات، حبوبات، غلات و در برخی از موارد، مواد گوشتی تهیه می کنند. همین موضوع باعث می شود که استفاده از این پیش غذا تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت بگذارد. از جمله یکی از پرطرفدارترین انواع سالاد که طعم بی نظیری نیز دارد، می توان به سالاد شیرازی اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه سالاد شیرازی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از سایت آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه سالاد شیرازی

دستور پخت و طرز تهیه سالاد شیرازی

این سالاد از جمله یکی از پیش غذاهای سنتی ایرانی به شمار می رود. در حال حاضر در تمام استان های ایران این سالاد را تهیه می کنند چرا که طعم بی نظیری دارد. در تهیه آن از انواع سبزیجات استفاده می شود و به همین دلیل افرادی که گیاه خوار هستند نیز می توانند این سالاد را میل کنند. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که سالاد شیرازی دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

سالاد شیرازی یکی از پیش غذاهای سنتی ایرانی است که شما می توانید آن را در کنار بیشتر غذاهای میل کنید. از جمله بهترین گزینه ها می توان به مواردی مانند پلو یونانی، زرشک پلو، عدس پلو و دیگر غذاهای حاوی برنج اشاره کرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد شیرازی

+ به تعداد سه عدد خیار درشت

+ به تعداد دو عدد گوجه فرنگی متوسط

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به تعداد سه عدد لیمو ترش تازه

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری جعفری ساطوری شده

+ به مقدر یک قاشق کربا خوری پودر نعنا خشک شده

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل سیاه

طرز تهیه سالاد شیرازی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد خوشمزه و سنتی باید انجام دهید این است که خیار ها را شسته و پوست بگیرید. سپس آنها را به صورت نگینی خرد کنید. البته شما می توانید از خیار با پوست نیز استفاده کنید.

گام دوم: حالا در این مرحله شما باید به سراغ سایر مواد تشکیل دهنده این سالاد، یعنی گوجه فرنگی و پیاز بروید. این مواد را نیز درست مانند خیار شسته و سپس به صورت نگینی خرد کنید.

گام سوم: برای این که سالاد شما عطر و طعم بهتری پیدا کنید، توصیه می شود که از سبزی های معطر استفاده کنید. بدین منظور نعنا خشک و جعفری ساتوری را به ترکیبات بالا اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. این کار باعث می شود که سالاد شما بوی خوبی پیدا کند.

گام چهارم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که آب لیمو های ترش را گرفته و سپس آن را بر روی سالاد بریزید. البته دقت داشته باشید که شما می توانید از سایری چاشنی ها مانند آبغوره نیز استفاده کنید. در این مرحله نمک و فلفل را نیز بیفزایید.

3.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا