آشپزی امروز سر آشپزانواع پیش‌غذاانواع سوپسوپ و سالادغذاهای اصلی

طرز تهیه سوپ خامه ای مارچوبه و نحوه ی پخت ساده آن در خانه

سوپ ها همواره به عنوان یکی از خوشمزه ترین انواع پیش غذا ها به شمار می روند که طرفداران زیادی دارند. همان طور که می دانید ، سوپ خامه ای مارچوبه با استفاده از سبزیجات ، حبوبات و یا مواد گوشتی تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن ها به تقویت سلامت کمک می کند.

از آن جایی که در تهیه سوپ از انواع حبوبات ، غلات ، سبزیجات و یا مواد گوشتی استفاده می شود ، ارزش غذایی بالایی دارد به طوری که از آن به عنوان یک غذای مناسب برای بیماران استفاده می شود. در حال حاضر انواع سوپ وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله یکی از مهم ترین آن ها می توان به سوپ خامه ای مارچوبه اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سوپ خامه ای مارچوبه آشنا شوید ، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سوپ خامه ای مارچوبه

دستور پخت سوپ خامه ای مارچوبه

مارچوبه یکی از اصلی ترین منابع غذایی حاوی آهن به شمار می رود که می تواند مقدار زیادی آهن برای شما تهیه کند. آهن یکی از مهم ترین مواد معدنی برای خون است و اگر پایین باشد فرد دچار کم خونی می شود. به طوری که بدن برای انجام بسیاری از وظایف خود به آن نیاز دارد. از جمله خواص آهن می توان به مواردی مانند افزایش قدرت عضله ، تقویت انرژی و کاهش وزن اشاره کرد. جالب است بدانید که دستور تهیه سوپ خامه ای مارچوبه و سبزیجات بسیار ساده است و به راحتی می توانید آن را آماده نمایید

غذاهای همراه سوپ خامه ای مارچوبه

سوپ مارچوبه یکی از خوشمزه ترین پیش غذا ها به شمار می رود البته بسیاری از افراد آن را به عنوان وعده اصلی نیز استفاده می کنند. می توانید این سوپ را همراه با غذا های اصلی مانند انواع پلو و یا حتی پاستا و پیتزا میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ خامه ای مارچوبه

1 پوند تازه مارچوبه ، برش داده شده و به قطعات 1 اینچ بریده شده
1/2 فنجان پیاز خرد شده
1 (14.5 اونس) کنسرو سوپ مرغ
2 قاشق غذا خوری کره
2 قاشق غذا خوری آرد همه منظوره
1 قاشق چای خوری نمک
1 قاشق چای خوری فلفل سیاه
1 فنجان شیر
1/2 فنجان خامه ترش
1 قاشق چای خوری آب لیمو تازه

دستور تهیه سوپ خامه ای

گام اول : مارچوبه ، پیاز خرد شده را درون یک ماهی تابه با یک قاشق روغن میریزیم و کمی تفت می دهیم سپس نصف سوپ مرغ به مواد اضافه می کنیم

گام دوم : سپس حرارت را کاهش داده و حدود 12 دقیقه اجازه می دهیم تا مارچوبه ها نرم و پخته شوند.

گام سوم : در یک ماهی‌ تابه کره را روی حرارت متوسط ذوب کنید. آرد ، نمک و فلفل را اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس باقی آب مرغ را اضافه کرده و حرارت را افزایش می دهیم و شیر و مخلوط مارچوبه را اضافه می کنیم.

گام چهارم : پس از آن که سوپ آماده شده خامه ی ترش را اضافه می کنیم و درون کاسه می کشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا