غذاهاي دريايي

طرز تهیه مچبوس مخصوص عربی و مواد مورد نیاز آن

خطه جنوبی ایران همواره به داشتن غذاهای خوشمزه و منحصر به فرد معروف بوده اند. بیشتر این غذا ها با گوشت ماهی تهیه می شوند که این موضوع باعث می شود ارزش غذایی آنها بسیار بالا باشد. از جمله یکی از خوشمزه ترین این غذا ها می توان به مچبوس اشاره کرد که بسیاری آن را با نام ته اندازه می شناسند. در تهیه این غذا هم از حبوبات و گوشت ماهی و هم از سبزیجات استفاده می شد و به همین دلیل مصرف آن بر روی سلامت تاثیر دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه مچبوس آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

دستور تهیه مچبوس

دستور تهیه مچبوس

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در تهیه مچبوس از ماهی و سبزیجات استفاده می شود. این موضوع بدان معنی است که ته انداز ارزش غذایی بالایی دارد. از جمله برخی از مهم ترین فواید و خواص ماهی می توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب، تنظیم سطح کلسترول، جلوگیری از بیماری های مزمن و بهبود حافظه اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که دستور تهیه این غذا بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

مچبوس یا ته انداز یک غذای سنگین می باشد و به همین دلیل بهتر است که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و یا شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع پیش غذاهای گیاهی مانند سالاد هویج و یا سالاد سیب زمینی می تواند مکمل عالی برای این غذا باشد. استفاده از نوشیدنی هایی مانند لیموناد نیز توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه مچبوس

+ به مقدار 400 گرم ماهی بدون استخوان

+ به مقدار نصف پیمانه کشمش

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار 100 گرم سبزی ماهی

+ به مقدار دلخواه سیر

+ به مقدار دو پنجم پیمانه برنج

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه ادویه جنوب

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه مچبوس

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را به خوبی خرد کرده و سپس آن را با یک قاشق غذا خوری روغن تفت دهید تا رنگش به طلایی تغییر کند.

گام دوم: حالا در این مرحله باید به سراغ سبزی ماهی بروید و آن را خرد کنید. سبزی خرد شده را نیز به مواد بالا اضافه کرده و بپزید.

گام سوم: سپس سراغ سیر و کشمش بروید و آنها را در لای ماهی قرار دهید. حالا ماهی شکم پر را درون تابه قرار داده و به خوبی سرخ کنید به طوری که محتویات داخلی آن نیز پخته شوند.

گام چهارم: آخرین کاری که باید بکنید این است که ماهی سرخ شده را در انتهای قابلمه بگذارید و سپس روی آن برنج آبکش شده بریزید به طوری که به صورت کامل تمام فضای قابلمه را پر کند. بعد از این که برنج دم کشید، می توانید غذا را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا