انواع نوشیدنی ها

طرز تهیه چای ماسالا هندی یک نوشیدنی گوارا

برخلاف باور بسیاری از افراد، جالب است بدانید که چای محبوب ترین و شایع ترین نوشیدنی دنیا به شمار می رود. ( مسلما بعد از آب ) همان طور که می دانید، انواع مختلفی از چای وجود دارد و همچنین شما می توانید آن را با روش های گوناگونی تهیه کنید. یکی از گواراترین انواع چای که بیشتر در کشور های آسیای میانه رایج است، چای ماسالا هندی نام دارد که طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه چای ماسالا هندی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه چای ماسالا هندی

دستور تهیه چای ماسالا هندی

چای نه تنها طعم بسیار بی نظیری دارد که این موضوع باعث می شود برای بیشتر ذائقه ها مناسب باشد، بلکه دارای فواید و ویژگی های بی نظیر و منحصر به فردی نیز می باشد. از جمله برخی از مهم ترین خواص چای می توان به مواردی مانند جلوگیری از سرطان، تقویت دستگاه ایمنی، بهبود حافظه، کاهش وزن و حتی تقویت استخوان ها اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که این نوشیدنی دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

چای ماسالا هندی از جمله نوشیدنی هایی است که شما می توانید آن را در هر ساعتی میل کنید. بسیار ترجیح می دهند این چای را همراه با انواع املت و یا خاگینه در صبحانه میل کنند و عده دیگری نیز از آن در کنار انواع کیک در عصرانه استفاده می کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه چای ماسالا هندی

+ به تعداد یک تکه چوب دارچین

+ به مقدار یک پیمانه شیر

+ به مقدار دو پیمانه آب

+ به مقدار یک قاشق چای خوری چای سیاه

+ به مقدار دلخواه شکر

+ به مقدار نصف قاشق چای خوری دانه هل

طرز تهیه چای ماسالا هندی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این نوشیدنی باید انجام دهید این است که مقداری آب و چوب دارچین را در یک قوری مناسب ریخته و سپس بر روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید.

گام دوم: سپس باید حرارت را کم کرده و درب قوری را قرار دهید.

گام سوم: حالا در این مرحله شما باید به سراغ موادی مانند شکر، شیر و دانه های هل بروید و سپس آنها را به قوری اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

گام چهارم: دوباره حرارت را کم کنید تا شیر به خوبی گرم شود.

گام پنجم: در این مرحله باید چای سیاه را به قوری اضافه کنید.

گام ششم: درب قوری را گذاشته و سپس آن را بر روی یک کتری در حال جوشیدن قرار دهید. به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا چای به خوبی دم بکشد.

گام هفتم: در آخرین مرحله شما باید چای خود را از صافی رد کرده و درون استکان ریخته و میل کنید. شما همچنین می توانید برای این که طعم بهتری به چای بدهید، آن را با نبات که در ایران بسیار پرطرفدارد است نیز، میل کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا