انواع پلو و چلو

طرز تهیه کلم پلو شیرازی و آشنایی با مواد مورد نیاز آن

پلو ها از جمله غذاهای پرطرفداری به شمار می روند که در طول هفته هر خانواده ای حداقل یک بار آن را تهیه می کند. همان طور که می دانید، انواع مختلفی از پلو وجود دارد که هر کدام از آنها دارای طعم و مزه خاصی می باشند. معمولا در تهیه پلو از ترکیبات با ارزشی استفاده می شود و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند بر روی سلامتی تاثیر داشته باشد. از جمله مهم ترین پلو ها می توان به کلم پلو اشاره کرد که یک غذای شیرازی است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کلم پلو شیرازی

دستور پخت کلم پلو شیرازی

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده این غذا مربوط به کلم می شود. کلم از جمله یکی از سبزیجات است که دارای فواید زیادی است و به همین دلیل توصیه می شود که مصرف آن را در دستور کار خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص کلم می توان به مواردی مانند کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی و بهبود وضعیت پوست اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه کلم پلو شیرازی ساده است به طوری که هر کسی می تواند  آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

کلم پلو شیرازی یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف نوشیدنی های سنتی مانند دوغ همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کلم پلو شیرازی

+ سه پیمانه برنج

+ 500 گرم شوید ، تره ، مرزه ، ریحون و ترخون خرد شده

+ سه عدد کلم قمری متوسط

+ یک پیمانه آرد نخودچی

+ دو عدد تخم مرغ

+ یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار نیاز نمک

+ 500 گرم گوشت چرخ کرده

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز روغن

+ به مقدار نیاز زردچوبه

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که برنج را با آب نمک خیس کرده و سپس به مدت 2 تا 3 ساعت صبر کنید.

گام دوم: سپس به سراغ کلم قمری رفته و آن را شسته و به صورت خلال خرد کنید. کلم خلال شده را درون روغن تفت دهید به طوری که عطر آن بلند شود.

گام سوم: کاری بعدی که باید بکنید این است که سبزی ها را شسته و سپس خرد کنید.

گام چهارم: حالا باید در این مرحله موادی مانند گوشت چرخ کرده ، آرد نخود چی ، تخم مرغ ، نمک ، فلفل و زردچوبه را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و سپس آنها را به اندازه فندق گلوله کرده و سپس درون ماهیتابه ای که از قبل سرخ کرده اید بریزید و تفت دهید.

گام پنجم: حالا باید برنج را همراه با زردچوبه آبکش کرده و با سبزی ها مخلوط کنید.

گام ششم: حالا به صورت لایه ای برنج ، کلم و کوفته را ایجاد کرده و بعد  آنها را بپزید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا