انواع سس ها

نحوه درست کردن سس قارچ بدون خامه

سس ها از جمله چاشنی هایی هستند که قدمتشان به هزاران سال پیش برمی گردد. آشپزها همواره از سس برای این که طعم غذای خود را بهبود بخشند، استفاده می کنند. این موضوع به حدی مهم بود که بسیاری از آنها دستور تهیه سس مورد نیاز خود را مخفی نگه می داشتند تا کسی نتواند به آن دست پیدا کند. در حال حاضر انواع سس وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین آنها سس قارچ بدون خامه می باشد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سس قارچ بدون خامه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی ها همراهی کنید.

سس قارچ بدون خامه

دستور تهیه سس قارچ بدون خامه

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده ای که برای تهیه این سس استفاده می شود، قارچ می باشد. همان طور که می دانید، قارچ دارای فواید مختلفی است که از جمله برخی از خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه ایمنی، جلوگیری از سرطان، بهبود هضم و تقویت سلامت پوست اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که دستور تهیه سس قارچ بدون خامه بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

سس قارچ بدون خامه از جمله چاشنی های محبوبی است که شما می توانید آن را همراه با انواع غذاهای فست فودی میل کنید. معمولا وعده هایی مانند بیف استراگانوف، تاکو، پپرونی و یا ساندویچ رست بیف از جمله بهترین انتخاب ها به شمار می روند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس قارچ بدون خامه

+ به مقدار 300 گرم قارچ اسلایس شده

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری کره

+ به مقدار دو و نیم پیمانه شیر سرد

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری آرد

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری روغن مایع

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

طرز تهیه سس قارچ بدون خامه

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سس خوشمزه باید انجام دهید این است که  قارچ را با سه قاشق غذا خوری روغن درون تابه ریخته و آن را تفت دهید به طوری که قارچ نرم شده و آبش گرفته شود.

گام دوم: سپس کاری که باید انجام دهید این است که زردچوبه را به قارچ اضافه کرده و دوباره به تفت دادن ادامه داده و آن را کنار بگذارید.

گام سوم: در این مرحله شما باید آرد را درون شیر ریخته و آنها را مخلوط کنید.

گام چهارم: سپس کره را درون تابه و با حرارت ملایم حل کرده و بعد آرد حل شده در شیر را به آن اضافه کنید.

گام پنجم: نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و تا زمانی که به غلظت مناسب نرسیده، به هم زدن ادامه دهید.

گام ششم: آخرین کاری که برای تهیه این چاشنی باید انجام دهید این است که قارچ ها را به سس ایجاد شده اضافه کرده و به آن نمک و فلفل بزنید.

گام هفتم: شما می توانید اگر دوست داشته باشید، از سبزی های معطر خشک شده نیز استفاده کنید.

4.2/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا