انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه خانگی

کتلت ها از جمله خوشمزه ترین انواع غذا ها می باشند که برای اولین بار در قرن 15 میلادی در فرانسه ابداع شدند. اما همان طور که می دانید، این روز ها در تمام کشور های دنیا کتلت را سرو می کنند و طرفداران فوق العاده زیادی دارد. این غذا نه تنها خیلی سالم بوده و سریع آماده می شود، در انواع مختلفی نیز وجود دارد. از جمله یکی از خوشمزه ترین کتلت ها می توان به کتلت مرغ اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه کتلت مرغ آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه کتلت مرغ

دستور پخت کتلت مرغ

همان طور که می توان حدس زد، اصلی ترین ماده ای که برای تهیه این غذا به آن نیاز دارید، مرغ می باشد. دانشمندان باور دارند که مرغ از جمله یکی از مهم ترین منابع دریافت پروتئین می باشد و به همین دلیل مصرفش می تواند به سلامت بدن کمک کند. از جمله برخی از مهم ترین فواید مصرف مرغ می توان به مواردی مانند تقویت ماهیچه ها، کاهش کلسترول و تقویت سلامت قلب اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه کتلت مرغ بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

کتلت مرغ یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که آن را به عنوان وعده اصلی میل کنید. معمولا مصرف انواع چاشنی ها مانند سس گوجه و سس کچاب می تواند همراه با این غذا، انتخاب هوشمندانه ای است.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت مرغ

+ به مقدار 250 گرم مرغ

+ به مقدار یک لیوان جعفری خرد شده

+ به تعداد دو عدد تخم مرغ

+ به تعداد دو عدد متوسط سیب زمینی متوسط

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط

+ به مقدار نیاز روغن

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز زردچوبه

طرز تهیه کتلت مرغ

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که سیب زمینی ها و پیاز ها را رنده کرده و سپس آنها را درون یک ظرف مناسب قرار دهید.

گام دوم: حالا در این مرحله باید از نمک ، فلفل ، زردچوبه ، جعفری خرد شده ، مرغ چرخ کرده و تخم مرغ استفاده کنید و آنها را به سیب زمینی و پیاز خرد کرده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

گام سوم: در این مرحله کمی روغن درون تابه بریزید تا داغ شود.

گام چهارم: سپس موادی که در بالا مخلوط کرده اید را با دست به اندازه یک توپ گرده و آنها را درون تابه بیندازید تا دو طرفشان سرخ شود. شما می توانید از پودر سوخاری نیز برای بهتر شدن غذا استفاده کنید.

گام پنجم: وقتی یک طرف از کتلت ها سرخ شد، آن را برگردانید تا هر دو سمت آماده شود.

گام ششم: در نهایت بعد از این که کتلت ها آماده شد، می توانید آنها را تزیین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا