آشپزی امروز سر آشپزخوراک ساده

طرز تهیه کشک بادمجان ایرانی به روشی ساده

همان طور که می دانید، کشک از جمله یکی از مهم ترین غذاهای ایرانی می باشد که در سراسر استان ها تهیه می شود. معمولا برای پخت کشک از انواع حبوبات، سبزیجات و صیفی جات استفاده می شود. این موضوع بدان معنی است که مصرف کشک می تواند بر روی سلامتی شما تاثیرات مثبت داشته باشد. انواع مختلف کشک وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود هستند. یکی از خوشمزه ترین آنها کشک بادمجان است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه کشک بادمجان آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان

دستور پخت کشک بادمجان

مشخصا اصلی ترین ماده ای که به جز کشک در این غذا استفاده می شود، بادمجان می باشد. دانشمندان بادمجان باور دارند که ارزش غذایی بالایی دارد و به همین دلیل بهتر است که آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص بادمجان می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی، جلوگیری از سرطان و بهبود وضعیت قلب اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه کشک بادمجان بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

بدون شک کشک بادمجان یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع چاشنی های های سنتی مانند ترشی غوره و سیر ترشی همراه با این غذا می تواند انتخاب های هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کشک بادمجان

+ به مقدار یک کیلوگرم بادمجان

+ به تعداد سه عدد پیاز متوسط

+ به مقدار 250 گرم گردو

+ به مقدار یک پیمانه کنجد

+ به مقدار یک شیشه کشک 250 گرمی

+ به تعداد شش حبه سیر

+ به مقدار نیاز پودر شاهانه

+ به مقدار نیاز نعناع

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز روغن

طرز تهیه کشک بادمجان

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که بادمجان ها را با دقت شسته و پوست بگیرد و سپس آنها را به صورت حلقه ای خرد کنید. حالا این بادمجان ها را سرخ کنید.

گام دوم: بعد از این که بادمجان ها خنک شدند، آنها را با مغز گردو ، پودر شاهدانه ، پیاز و سیر مخلوط کنید و تفت دهید. و سپس آنها را در مخلوط کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. مجددا مواد را درون تابه ریخته و این بار با نمک و فلفل تفت دهید.

گام سوم: سپس کاری که باید بکنید این است که حرارت را بر روی ملایم قرار داده و صبر کنید مواد به خوبی بپزند.

گام چهارم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که کشک و نعنا داغ به مواد بالا اضافه کرده تا طعم بهتری پیدا کنند.

گام پنجم: دقت داشته باشید که شما می توانید از سبزی های معطر نیز برای بهتر شدن غذا استفاده کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا