انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه نان گردویی با دارچین به روش خانگی

سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه نان گردویی خوش مزه آماده کرده ایم که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه و برای عید حتما نیازتون خواهد شد. یک قابلیت ویژه ای که این نان صبحانه دارد این است که می توان به دلخواه انواع افزودنی هایی میوه ای که دوست دارید رو به آن اضافه کنید و طعم و مزه دلخواه خود تونو برای یک نان مدرن داشته باشید. این نان بسیار خوشمزه برای عصرانه بسیار مناسب بوده و به راحتی می توان با چای و انواع نوشیدنی های گرم میل کنید. زمان مورد نیاز برای آماده سازی و پختن این کیک خوشمزه تنها 20 دقیقه است که بسیار زمان مناسبی برای آماده سازی نان می باشد.

نان گردویی با دارچین

دستور تهیه نان گردویی با دارچین

این نان صبحانه خیلی راحت آماده میشه و کسایی که حتی یه بار هم آشپزی نکردن با خوندن این دستورالعمل به راحتی می تونن یه دست پخت عالی در درست کردن صبحانه داشته باشن. مواد این نان بسیار قابل دسترس هستند و به راحتی می تونید از این مواد استفاده کرده و از تمامی سوپر مارکت های موجود قابل تهیه می باشد. در این صبحانه خوش مزه از گردو و دارچین استفاده شده که هم قند طبیعی دارد و هم برای معده و دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد. در ایران معمولا صبحانه در بهترین حالت به نون پنیر گردو یا تخم مرغ آب پز و یا املت و نیمرو ختم می شود که بسیار تکراری و بدون مواد مغذی هستند.

غذاهای همراه

نان گردویی با دارچین درست مانند انواع نان های صبحانه یک میان وعده است که شما می توانید آن را به عنوان عصرانه نیز میل کنید. همچنین این کیک می تواند یک دسر عالی نیز باشد. مصرف انواع نوشیدنی های گرم مانند لاته و نسکافه با این کیک ترکیب عالی را ایجاد می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه نان گردویی با دارچین

1 1/2 فنجان آب گرم
2 قاشق غذا خوری شیر
2 قاشق غذا خوری روغن کات
1 قاشق چای خوری نمک
4 فنجان آرد نان
3 قاشق غذا خوری شکر سفید
2 قاشق چای خوری مخمر
1 فنجان کشمش
2 قاشق غذاخوری کره ، نرم شده
2 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
1 قاشق چای خوری دارچین
1 قاشق غذاخوری کره ، ذوب شده

طرز تهیه نان گردویی با دارچین

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این کیک باید انجام دهید این است که فر را روشن کرده و درجه آن را روی 175 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. ( اگر با درجه ی فارنهایت کار می کنیم فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید.

گام دوم : آب ، شیر ، کوتاه کردن ، نمک ، آرد ، شکر و مخمر را به ترتیب درون پردازنده مواد غذایی ریخته و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند.

گام سوم: سپس کشمش را اضافه کرده و حدود 5 دقیقه هم می زنیم.

گام چهارم: سپس خمیر بدست آمده را از درون پردازنده خارج کرده و خمیر را با کره ، شکر قهوه ای ، و دارچین مخلوط می کنیم و حدود یک ساعت می گذاریم تا استراحت کرده و حجمش دو برابر شود.

گام پنجم: در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) به مدت 30 تا 40 دقیقه می پزیم تا زمانی که یک خلال دندان به درون کیک فرو شود چیزی به آن نچسبد.

گام ششم: سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا