انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک ایتالیایی با خامه لیمویی یک دسر ساده و خوشمزه

این کیک یکی از محبوبترین کیک های ایتالیایی است که به عنوان دسر بیشتر از سایر کیک ها میل می شود.میتوان این کیک بسیار خوشمزه را در چند گام ساده در منزل نیز تهیه کرد.کیکی خوشمزه با خامه ی لیمویی و تاپینگی متفاوت که شاید امتحان نکرده باشید.

کیک ایتالیایی با خامه ی لیمویی

طرز تهیه ی کیک ایتالیایی با خامه ی لیمویی

جالب است بدانید که کیک بین مردم بسیار محبوب است ولی به دلیل سخت بودن طرز تهیه اش کمتر پخته می شوند.اما دستور پخت های ساده ای نیز وجود دارند که ما امروز به یکی از آنها خواهیم پرداخت.اگر به کیک علاقه دارید و میخواهید با کیکی جدید و دستور پختش آشنا شوید مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

+ 461 گرم پودر کیک

+ 3/4 لیوان شیر+1 قاشق سوپ خوری شیر

+ 2 عدد تخم مرغ

+ 1/2 3 قاشق سوپ خوری روغن

تاپینگ:

2 قاشق سوپ خوری کره ی آب شده

1/2 قاشق سوپ خوری عصاره ی وانیل

خامه:

+ 113 گرم پنیر خامه ای نرم شده

+ 2/3 لیوان شکر شیرینی پزی+1/3 لیوان شکر

+ 3 قاشق سوپ خوری آب لیمو

+ 1 قاشق چای خوری پوست لیموی رنده شده

+ 2 لیوان خامه سنگین زده شده

طرز تهیه ی کیک:

گام 1: فر را بر روی350 درجه ی فارن هایت {F} یا 175 درجه ی سانتی گراد {C} گرم کنید.سپس کف قالب کیک خود را چرب کنید.

گام 2: به اندازه ی یک لیوان از پودر کیک برای تاپینگ جدا کنید.بقیه ی پودر کیک را در یک کاسه ی بزرگ بریزد.3/4 لیوان به علاوه ی یک ق س شیر را اضافه کنید.سپس تخم مرغ ها و روغن را اضافه کنید.سپس با همزن برقی مایع کیک را تا زمانی که به خوبی مخلوط شوند هم بزنید.[تقریبا دو دقیقه].سپس مایع کیک را در قالب کیک بریزید.

گام 3: کره ی آب شده و وانیل را در یک کاسه هم بزنید.سپس به داخل پودر کیکی که نگه داشته بودید بریزید و هم بزنید.مخلوط را روی مایع کیک بریزید.

گام 4:قالب را در فر قرار دهید تا کیک بپزد.زمانی می فهمید که به خوبی پخته شده است که یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید و تمیز بیرون آید.[تقریبا 30 الی 35 دقیقه].سپس در دمای اتاق سرد کنید.

گام 5:پنیر خامه ای و 1/3 لیوان شکر و آب لیمو ئ پوست لیمو را با هم در یک کاسه هم بزنید تا زمانی که نرم و خامه شود.خامه و 1/3 شکر را با هم در کاسه ای جدا با همزن برقی هم بزنید.مخلوط ر در خامه ی سنگین زده شده بریزید و با قاشق هم بزنید.

گام 6:کیک را از قالب جدا کنید سپس به دو قسمت مساوی با استفاده از چاقوی اره ای تقسیم کنید.خامه را بر روی لایه ی پایینی بریزید و سپس لایه ی اول را روی آن قرار دهید.حداقل برای 4 ساعت در یخچال قرار دهید.قبل از سرو با پودر قند و میوه تزیین کنید.نوش جان

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا