انواع سوپغذاهای اصلی

طرز تهیه ی سوپ گل کلم

سوپ گل کلم یک سوپ خامه ای و در عین حال برای خامه ای شدن به پنیر و یا خامه نیاز ندارد.این دستور العمل سوپ گل کلم کاملاً میل و خواسته شما به سوپ گرم و خامه ای را برآورده می کند.اگر”سوپ گل کلم” را قبلاً سرو و میل را نکرده باشید،بسیار جذاب به نظر نمی رسد.اما این سوپ میتواند خیلی خوشمزه داشته باشه!امروز،ما طرز تهیه ی سوپ گل کلم را به اشتراک می گذاریم.

طرز تهیه ی سوپ گل کلم

این سوپ دارای مواد ساده ای است اما طعم شگفت انگیزی دارد.اگر گل کلم در یخچال دارید،احتمالاً هر چیز دیگری را که برای تهیه ی این سوپ نیاز دارید را دارید.این سوپ خامه ای مناسب رژیم غذایی نیز است.به دلیل نداشتن گلوتن.اگر به این سوپ لذیذ و خامه ای علاقه دارید،مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

+ 1 گل کلم بزرگ، که از هم جدا شده اند.

+ 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

+ کمی نمک دریایی

+ 1 پیاز قرمز متوسط،خرد شده

+ 2 حبه سیر،له شده یا رنده شده

+ 4 فنجان عصاره سبزیجات

+ 2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

+ 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه یا بیشتر در صورت نیاز

+ 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی

برای چاشنی: 2 قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده ، پیاز و پیاز سبز خرد شده

دستور پخت:

گام اول: فر را تا 425 درجه فارنهایت گرم کنید.

گام دوم: روی کاغذ روغنی،گل کلم را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید تا در روغن کمی نرم و یکدست شود.گل کلم را در یک لایه مرتب کنید و نمک بپاشید. تا زمانی که گل کلم نرم شود و روی لبه هایش کاراملی شود بپزید ، 25 تا 35 دقیقه.

گام سوم: بعد از اینکه گل کلم تقریباً آماده شد،در یک کاسه،1 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا گرم شود.پیاز و نمک را اضافه کنید.گاهی اوقات بزنید و تا زمانی که پیاز نرم و شفاف شود ، تقریبا 5 تا 7 دقیقه،بپزید.سپس سیر را اضافه کرده و بپزید ، مرتب هم بزنید،حدود هر 30 ثانیه،سپس عصاره سبزیجات را اضافه کنید.

گام چهارم: 4 عدد از زیباترین گل کلم بو داده و کاراملی شده را برای استفاده در چاشنی استفاده کنید.سپس گل کلم باقی مانده را به بقیه مخلوط اضافه کنید.درجه حرارت را روی درجه متوسط قرار دهید و به نقطه جوش برسانید.سپس حرارت را در صورت لزوم کاهش دهید تا به آرامی بجوشد.گاهی اوقات نیز هم بزنید بعد از پخت کامل سوپ،قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید چند دقیقه خنک شود.

گام پنجم: سپس،سوپ داغ را به دقت به مخلوط کن منتقل کنید.کره را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. آب لیمو و جوز هندی را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.نمک اضافی را اضافه کنید ، برای طعم دادن.این سوپ هنگامی که به میزان لازم شور شد،طعم شگفت انگیزی می دهد!آب لیموترش را نیز اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.سپس سرو کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا