غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی بوقلمون مکزیکی

سلامی دوباره به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک دستور پخت دیگر آشنا میکنیم. و آن طرز تهیه ی بوقلمون مکزیکی است.این روش تهیه یبوقلمون بسیار ساده و مقوی میباشد. گوشت بوقلمون حاوی مقدار زیادی ویتامین‌های گروه B، فسفر، پتاسیم، آهن و زینک است که به عملکرد بیشتر و بهتر بدن کمک بسزایی میکند. در این غذا از کدو سبز و کدوحلوایی نیز استفاده شده که طعمی بسیار متفاوت به غذا داده اند و همچنین به مقوی بودن غذا نیز بسیار کمک کرده اند.اگر به میخواهید با دستور پخت این غذا ی لذیذ و متفاوت آشنا شوید ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی بوقلمون مکزیکی

مواد لازم:

1 و 1/2 پوند بدون بو و سینه بوقلمون بدون پوست

2 قاشق چایخوری پودر زیره

نمک و فلفل به مقدار لازم

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چای خوری آویشن خشک

1 عدد پیاز بزرگ ، خرد شده

1/2 پوند سیب زمینی قرمز کوچک ، ریز خرد شده

کدو حلوایی 1 پوند مکعبی خرد شده

2 عدد کدو سبز ، مکعبی خرد شده

3/4 لیوان سالسا

گام اول: بوقلمون را به قطعات 1/2 اینچی برش دهید. با زیره ، و نمک و فلفل مزه دار کنید. روغن زیتون را در یک قابلمه روی حرارت زیاد گرم کنید. آویشن و بوقلمون را اضافه کرده و بپزید و حدود 3 دقیقه بپزید تا قهوهای شوند. هر دو طرف بوقلمون را بپزید. پیاز را اضافه کرده و بپزید ، گاهی اوقات هم بزنید تا نرم شود {حدود 4 دقیقه}

گام دوم: در 5 فنجان آب گرم ، سیب زمینی ها ، کدو حلوایی ، کدو سبز و سالسا را اضافه کنید . به جوش بیاورید ، سپس حرارت را کم کنید. حدود 15 دقیقه بپزید تا سبزیجات نرم شوند. میتوانید از تربچه و یا دیگر سبزیجات هنگام سرو استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا