انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی نان ساده

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مختلف نان. امروز شما را با طرز تهیه ی نان ساده آشنا میکنیم و امیدواریم که لذت ببرید. نان، جزو اصلی ترین مواد غذایی است که در سراسر جهان تهیه میشود. در اصل نان با بیشتر غذا ها به خصوص غذاهای ایرانی سرو میشود. نان انواع مختلفی دارد مانند نان باگت، نان توست، نان لواش و… که امروز به نان ساده اشاره میکنیم. دستور پخت این نان بسیار ساده میباشد که میتوانید به راحتی در منزل تهیه و سرو کنید. برای آشنایی با دستور پخت این نان، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان ساده یکی از نان های محبوب است که در ایران با بیشتر غذا ها سرو میشود. برای آشنایی با طرز تهیه ی این نان ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان ساده

مواد لازم:

1 بسته (مخلوط 25 گرم) مخمر خشک فعال

1 فنجان آب گرم

1/4 فنجان شکر سفید

3 قاشق غذاخوری شیر

1 تخم مرغ زده شده

2 قاشق چایخوری نمک

4 و 1/2 فنجان آرد نان

2 قاشق چایخوری سیر خرد شده (اختیاری)

1/4 فنجان کره آب شده

گام اول: در یک کاسه بزرگ مخمر را در آب گرم حل کنید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند ، تا زمانی که خنک شود. برای درست کردن یک خمیر نرم ، شکر ، شیر ، تخم مرغ ، نمک و آرد را هم بزنید. به مدت 6 تا 8 دقیقه مخلوط کنید تا زمانی که صاف شود. خمیر را در یک کاسه روغنی خوب ریخته ، با یک دستمال مرطوب بپوشانید و کنار بگذارید تا حجیم شود شود. بگذارید به مدت 1 ساعت حجیم شود.

گام دوم: خمیر را سوراخ کنید و در سیر ورز دهید. تعداد کوچکی از خمیرها را به اندازه یک توپ گلف درآورید. سپس روی سینی قرار دهید. حدود 30 دقیقه با یک حوله بپوشانید و اجازه دهید تا حجیم شود و اندازه آن دو برابر شود.

گام دوم: در هنگام افزایش دوم، ماهیتابه را تا حرارت زیاد گرم کنید. هر یک از خمیر ها را با ورده کمی نازک کنید. خمیر را روی ماهیتابه قرار دهید و به مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که پف کند و به آرامی قهوه ای شود بپزید. هر دو طرف را بپزید. همین کار را برای خمیر های دیگر نیز انجام دهید تا به خوبی بپزند.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا